Jacques sanoi:
18.6.
Jukolan viestin 4. osuus (7,9km) klo 9:00 - 12:40..
raporttia seuraa kunhan palaudun sen verran, että kykenen kirjoittamaan.. Rankkaa oli, mutta maaliin päästiin koko porukka ja siitä aivan loistava fiilis.
Ja tässä raporttia:
Elämäni ensimmäinen jukola siis nyt onnistuneesti takana, ja olo on edelleenkin tästä todella hyvä. Oli mahtava fiilis juosta maaliin kun kuuluttaja huutaa nimen ja duunikaverit (= joukkuekaverit) olivat kannustamassa.
Jukola alkoi joukkueemme kannalta hyvin, sillä aloitusosuuden juoksijamme teki hyvän suorituksen 2 ja puoleen tuntiin pimeällä. Toisella osuudella kuitenkin tiimimme kokenein suunnistaja loukkasi nilkkansa siten, että jopa kävely oli vaikeaa. Sisulla kaveri kuitenkin käveli radan läpi ja pääsi vaihtoon asti. Tämän takia kolmososuuden juoksijamme ei kuitenkaan ehtinyt tulla vaihtoon ennen yhteislähdön alkua joten me loput läksimme sitten reiteillemme yhdessä klo 9:00.
Itse koin suuria vaikeuksia heti ensimmäisellä kilometrin pituisella rastivälillä. Jälkeenpäin tutkittuani havaitsin, että olin itseasiassa tullut eka kerralla aivan rastini viereen, mutta olin sitten harhaillut itseni parhaimmillaan ~300 metrin päähän. Lopulta löysin rastin muiden suunnistajien suosiollisella avustuksella ("ootko nähny neljäykköstä?" - "joo se on tuolla").
Tämän jälkeen meno parani. Toista rastia joutui vielä harhaillen etsiä, mutta kolmannesta eteenpäin rastit löytyi ihan mukavalla tahdilla. Kävelin kaikki rinteet ja hölkkäsin tasaisella. Seiskarastilla meni kanssa tovi harhailuun, mutta loput sitten löytyi mukavasti. Tavoiteaikani 4 tuntia alittui ja pääsin maaliin hyväksytyllä suorituksella. Lopussa keräsin vielä rinteessä paukkuja ja join juomapullon tyhjäksi sillä vetäisin sitten loppusuoran aivan täysiä. Sijoitukseni osuudellani oli lopulta 1244/1250 eli 6 tyyppiä jäi jopa taakseni. Joukkueemme kokonaissijoitus oli 1106/1115
Maasto oli erittäin vaikea ja raskas, mistä kertoo sekin, että kärjellä meni aikaa yli kahdeksan tuntia. Ennakkoarviot kertoivat kuitenkin jotain alle seitsemän tunnin aikaa, joten vaativan radan olivat salolaiset saaneet aikaan. :thumbup: Karttaan merkittyjä polkuja ei ollut pahemmin ja melkein kaikki rastit vaativat vähintään yhden nousun ja yhden laskun. Lisäksi rastit olivat vaikeissa paikoissa ja samassa rykelmässä oli yleensä muiden ratojen rasteja.
Ja se fiilis suorituksen jälkeen oli aivan sanoin kuvailemattoman mahtava. Voin kyllä suositella jukolaa kelle tahansa liikunnasta pitävälle. Ensi vuonnahan Jukola juostaan Lapualla. Eiköhän koota f1-forumista sinne joukkue!
Tässä vielä minun rastiväliaikani.
Sykemittarin tiedot:
aika: 3:56:42 (josta suunnistusaika 3:40:32 ja verryttelyä loput ~15min)
Sykealue alle 160: 3:15:11
Sykealue yli 160: 41:31
Keskisyke: 145
Maximisyke: 191
Kalorit: 2551kcal / 45% fat