Kesätreenipäiväkirja 2006

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Moe Szyslak sanoi:
Juu, kiitos. Meni vaan maanantaina Särkänniemen Trombissa selkä ihan vituralleen. :jaska:

Toivottavasti helpottais lauantaiksi. Vielä ainakin on saaterin kipee. :(
Kävin voice massagessa hengityttämässä itseäni, ja HENGITYS TOIMI LOISTAVASTI. :thumbup:

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Onks toi Suunnon t4 + GPS POD semmonen yhdistelmä, että se piirtää myös korkeuserot? Talvella hiihdossa olisi mukavata semmonen.

edit: Vai riittääiskö Foot POD siihen? Vai mimmosia noi on?

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Sammypiru sanoi:
Onks toi Suunnon t4 + GPS POD semmonen yhdistelmä, että se piirtää myös korkeuserot? Talvella hiihdossa olisi mukavata semmonen.

edit: Vai riittääiskö Foot POD siihen? Vai mimmosia noi on?
Ainakin T6 piirtää korkeuserot ilman foot podia. Niinkun mun käppyröistä näkyy. Foot podilla saat noi hetkelliset nopeudet ja matkat hyvin mitattua. :ahem:

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
T6 saapunee postitse ensi viikon torstain aikoihin. Kävin Vammalalaisessa kelloliikkeessä ja myyjä kertoi, että hän on juuri tänään tilannut niitä lisää ja niistäkin osa on jo myyty. Otti kuitenkin varauksen vastaan ja laittaa kapistuksen minulle postitse.

GPS PODia tarvitsee harkita vaikka joululahjaksi, voisi olla oiva lelu hiihtokaudelle?

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
KnowHow sanoi:
Käytäppä T6sesi huollossa! Mylliksellä ainakin oli samaa vikaa, että vuoti patterin tyhjäksi. Ja oon kuullu muualtakin samoista oireista eri Suunnon malleissa. Mun yksilössä kesti patteri reilun puoli vuotta ja oli liki päivittäin mittauskäytössä.
Jeps. Huollon jalkeen on skulannut loistavasti. :thumbup:

Alla vertailua, sama reissu ekaks luistimilla (hitaampi) ja fillarilla. Pituus about 15km ja keskinopeudet olivat luokkaa 20 km/h ja 30 km/h.

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Sammypiru sanoi:
T6 saapunee postitse ensi viikon torstain aikoihin. Kävin Vammalalaisessa kelloliikkeessä ja myyjä kertoi, että hän on juuri tänään tilannut niitä lisää ja niistäkin osa on jo myyty. Otti kuitenkin varauksen vastaan ja laittaa kapistuksen minulle postitse.

GPS PODia tarvitsee harkita vaikka joululahjaksi, voisi olla oiva lelu hiihtokaudelle?
Loistohankinta. :thumbup:

GPS Pod on omalla listallakin, jaa fillari pod ostamati. :cool:

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Myllis sanoi:
Loistohankinta. :thumbup:

GPS Pod on omalla listallakin, jaa fillari pod ostamati. :cool:

Millä sä luistellessa mittaat matkat tms.?

Mun käsityksen mukaan GPS PODin jälkeen ei fillari tai tossu PODia tarvitakka?

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Mun ois pitänyt luottaa teihin treeniguruihin T6:n suhteen.. Tuo polar toimii muuten hyvin ja täyttää kaikki vaatimukseni, mutta se ottaa junaradasta ja voimalinjoista niin pahasti häiriötä, että välillä sulkee harjoitusohjelman, jolloin menetän kaikki treenidatat kyseisen harjoituksen ajalta. Esim. keskiviikkona poljin yöllä ja olisin mielelläni verrannut sykedatoja päiväsuoritukseen, mutta eiköhän tuosta sitten 60km jälkeen nollaantunut koko sen päivän treenidatat, kun menin voimalinjojen alta. Se myös pilasi treenin, sillä se vaikutti motivaatioon, ja pisti mut polkemaan kovemmalla sykkeellä, et pääsis nopeemmin nukkumaan. Kun tarkoitus oli pitää syke alle 130.

Onneksi hki - roi reissulla mitään häiriöitä ei sentään ilmentynyt. :)

Laitan tässä lähipäivinä treenipäiväkirjamerkinnät tän heinäkuun osalta. Tuon lapin reissun jälkeenkin olen tosiaan pyöräillyt aika paljonkin, mutta ajattelin laittaa kerralla myös tuon lapin reissun sykedatat tänne. Ne kun oli ainakin itselleni hyvin mielenkiintoisia..

Tänään kuitenkin tein tuollaisen mukavan reilu 100km vauhtikestävyystreenin (en tiedä onko oikea termi?) helsingistä porvooseen ja takaisin. Ylläpidin koko matkan ajan kovaa nopeutta (26,5km/h keskinopeus, porvooseen 28,5, eli paluu meni vastatuulen takia hitaammin) sekä korkeaa sykettä (keskisyke 152). Mutta tuostakin näkee, että kehitys kehittyy. Keväällä mulla tuli vastaavia sykelukemia ihan normaalivauhtisesta lenkistä. :)

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
On sitten triathloni lusittu. :eek: Vesi oli järkyttävän kylmää ja jäin kaverille siinä niin helvetisti, vaikka olen treenannut uintia aika paljon. :( Fillarointi meni sitten tosi hyvin, ja ohittelin siinä porukkaa. Kolmannella rundilla pikkasen himmasin ja passasin, jotta ei oo jalat ihan puuta, kun alkaa juoksu. Meni vielä fillarista takakumi puhki, kun olin tulossa vaihtoalueelle. :jaska: Oli jo kengät irti lukoista ja nauhat auki :eek:

Juoksussa kaks akkaa pyyhkäs heti kärkeen ohi, mutta hyytyivät sitten vähän ajan päästä. Tosin lopussa toinen meni vielä sitten uudestaan ohi. Ei mitään kramppeja ja muita huolia. Ei vaan päässyt kovempaan. Kiva oli kuitenkin vetää toi fillarointi ja juoksu. :thumbup:

Ja aika parantui yli 10 minuuttia viime vuodesta. :ahem:

Jacques

Sijainti
Helsinki
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: Moelle!

Loistavaa! :ahem: :ahem: :ahem: :ahem:

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Hiehoa, Moe.

Ens vuonna tullaan Sam:n kanssa megeen, eilen paatettiin.
KnowHow lupas opettaa juoksua. :thumbup:

Kuulemma tuo GPS pod ei toimi T6:n kanssa, tarttee ostaa nakojaan se T4 kun se tulee.
Vaimo saa sitten tuon mun T6:n.

Nyt mittaan matkat siis fillarin mittarilla. Luistellessa on aina ollut hiukka arvailua, mutta nyt kun olen samoja reitteja mitannut fillarilla, niin on enämpi hajua myos matkasta.

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Myllis sanoi:
Kuulemma tuo GPS pod ei toimi T6:n kanssa, tarttee ostaa nakojaan se T4 kun se tulee.
Vaimo saa sitten tuon mun T6:n.
Olin vaarassa. Tai siis Knoukkari oli.

Suunnon sivuilta:

"The Suunto GPS POD employs the Global Positioning System to track speed and distance across a wide variety of outdoor activities including hiking, cycling, cross-country skiing, inline skating and kayaking. It adds a new dimension to all POD-compatible Suunto heart rate monitors including the Suunto t3, Suunto t4 and Suunto t6."

Eli jaa sittenkin T6 itselle. :thumbup:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Myllis sanoi:
Hiehoa, Moe.

Ens vuonna tullaan Sam:n kanssa megeen, eilen paatettiin.
KnowHow lupas opettaa juoksua. :thumbup:
:thumbup:

Ompi varmaan tämä sama viikonloppu ens vuonna kanssa.

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Meidan pitaa teettaa sellaiset "Nayttaa hitaalta" T-paidat tahi hihattomat. :thumbup: :D

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
Moe todisti thriatlonissa, ettät treenauksesta on oikeatsi hyötyä. Hienoa :thumbup:

Mä taas todistin taas, että treenaamattomuudesta ei ole hyötya. Kunto on kyllä tippunut reippaasti kevään huipusta, kun ei ole kesällä ehtinyt treenaamaan. Mutta uskon, että kun pääsee taas kunnon treenirytmiin, niin ollaan pikaisesti samassa tasossa.

23.7

Juoksua reilu 52 minuuttia. Eipä tuntunut hyvältä juoksu missään vaiheessa, vaikka vetelin varsin hidasta kyytiä. Joku aika sitten 48 minsaa tolla lenkillä oli helposti saavutettava aika. Noh treenirytmi ja hermottumiset ja muut vanhat selitykset niin eiköhän homma ala taas luistamaan. Jos vaikka eksyisi sinne Kuopioon puolimaratonille syyskuun alussa.

exe time 52.25
avr hr 144
kcal/fat% 699/45

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Myllis sanoi:
Meidan pitaa teettaa sellaiset "Nayttaa hitaalta" T-paidat tahi hihattomat. :thumbup: :D
Loistava idea :idea:

Tossa just Nummelan kaverin kanssa mietittiin seuran nimeä ens vuodeksi.

Alapään Koitto on ihan hyvä, mutta tuo 'Näyttää hitaalta' vois olla aika naseva. :ahem:

Käytiin muuten fillaroimassa ja juoksemassa ja fillaroimassa. Oli akut aika loppu. Ja se rengasrikonkin syy löytyi. Oli jarrupala jostain syystä väärässä kohtaa, ja se otti kiinni gummiin. :rolleyes:

23.7.

Viimeksi muokattu:

Jacques

Sijainti
Helsinki
Moe Szyslak sanoi:
Ja se rengasrikonkin syy löytyi. Oli jarrupala jostain syystä väärässä kohtaa, ja se otti kiinni gummiin. :rolleyes:
mullahan oli lapin reissun tokana päivänä sama vika, mutta jarrupala ei onneksi ehtinyt rikkomaan kumia, vaikka skraidu tulikin.

Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Jaahas, kävin läpi tota harjoituspäiväkirjaa johon olen kirjannut treenejä enämpi tai vähämpi tunnollisesti siitä kun hankin T6sen.

Tämän vuotiseen triathloniin olin valmistautunut:

- Hiihtoa reilut 300 km
- Uintia reilut 60 km
- Pyöräilyä reilut 600 km
- Juoksua reilut 330 km

Sen lisäksi kuntopyörää ja mattojuoksua sekä kuntosaliharjoittelua (jonka olen jättänyt nyt tyystiin pois, jotta hengitys toimisi).