Mun ois pitänyt luottaa teihin treeniguruihin T6:n suhteen.. Tuo polar toimii muuten hyvin ja täyttää kaikki vaatimukseni, mutta se ottaa junaradasta ja voimalinjoista niin pahasti häiriötä, että välillä sulkee harjoitusohjelman, jolloin menetän kaikki treenidatat kyseisen harjoituksen ajalta. Esim. keskiviikkona poljin yöllä ja olisin mielelläni verrannut sykedatoja päiväsuoritukseen, mutta eiköhän tuosta sitten 60km jälkeen nollaantunut koko sen päivän treenidatat, kun menin voimalinjojen alta. Se myös pilasi treenin, sillä se vaikutti motivaatioon, ja pisti mut polkemaan kovemmalla sykkeellä, et pääsis nopeemmin nukkumaan. Kun tarkoitus oli pitää syke alle 130.
Onneksi hki - roi reissulla mitään häiriöitä ei sentään ilmentynyt.
Laitan tässä lähipäivinä treenipäiväkirjamerkinnät tän heinäkuun osalta. Tuon lapin reissun jälkeenkin olen tosiaan pyöräillyt aika paljonkin, mutta ajattelin laittaa kerralla myös tuon lapin reissun sykedatat tänne. Ne kun oli ainakin itselleni hyvin mielenkiintoisia..
Tänään kuitenkin tein tuollaisen mukavan reilu 100km vauhtikestävyystreenin (en tiedä onko oikea termi?) helsingistä porvooseen ja takaisin. Ylläpidin koko matkan ajan kovaa nopeutta (26,5km/h keskinopeus, porvooseen 28,5, eli paluu meni vastatuulen takia hitaammin) sekä korkeaa sykettä (keskisyke 152). Mutta tuostakin näkee, että kehitys kehittyy. Keväällä mulla tuli vastaavia sykelukemia ihan normaalivauhtisesta lenkistä.