Sanottakoon tähän väliin, että sydämeltäni olen Mäkki-mies, käytännön pakosta pärjään/käytän Windows sovelluksia, palvelinpuolella riemuitsen Linuxin vakaudesta (joskus hakkaan päätä seinää yllättävien ja rajoittavien vaikeuksien kanssa).
Kun NT4 esiteltiin, hylkäsin heti työhommissa Win95:n, pelipuolella (=kotona) jouduin käyttämään W95:sta. Olin innoissani W2K ryytyneenä NT4:n onnettomaan laitehallintaan. Olin Beetatestaaja w2k käyttiksellä. XP:n ensivaikutelma oli hyvä, ja sp2 on parantanut entisestään varsin kelvollista käyttistä.
Rakkauteni tietokoneisiin syttyi Mäkin käytön yhteydessä. JOuduin luopumaan mäkistä työelämään siirtymisen myötä.

Viimeisin käyttis jota käytin aktiivisesti, oli Mäk OS 7.5. Muistan hyvin Mäk vs. PuuCee jarnat.
Eka Linux oli joku versio 3.2, jota käytin. Käin unix -koukkuun vuonna 1989/90 kun pääsin harjoitteluduunissa käyttämään rootin oikeuksilla yrityskäyttöön tarkoitettua unixia (eräässä maahantuontiyrityksessä).
Käyn silloin tällöin kuolaamassa kaverini 17" OSX:ää, ehkäpä jonain päivänä mulla on mahdollisuus palata juurille. Saa nähdä millainen kokemus on tuleva longhorn. Jos rautavaatimukset eivät ole mahdottomat ja ohjelma-arkkitehtuuri ei ole hanurista, saatan vaikka ihastua tähän käyttikseen.