Lisää Banneja

• Viestiketjun aloittaja Sam
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Formulanomi sanoi:
Ehkä päätös oli jo etukäteen tehty eli tyyliin "jos Noppis vielä aiheuttaa häiriötä niin sitten räpsähtää".

Se päätös voi olla silti kollektiivinen siitä näpäytyksestä, mutta olisikohan rangaistuksen laadun kanssa vielä jotain pähkäilemistä.
Näin se voi olla. Tosin tähän on voitu helposti myös johdattaa. Kinan kun saa aikaan hyvin helposti - jopa tarkoituksella (nyt en kuitenkaan halua vihjata kehenkään erityisesti!), olen siihen itsekin joskus syyllistynyt.

Joku aiemmin mainitsi koulukiusaamisen esimerkkinä. Kun itse olin kiusattuna, niin tilanne oli siten, että mukana oli aina lauma kiusaajia ja heillä oli yksi kohde, jälkimmäinen sitten vaihteli hetkittäin. Sopisi miettiä tuota provoilua myös noin. Ja eikö täällä hyvin moni provoile patriotille, ferkulle, kaktukselle ym. särmikkäille persoonille?

silti kailotan järjen ja kohtuullisuuden käyttöä

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mikäs siinä on että mä olen unohtanut widduilun Patriotille ja jaskalle? Ja tvärtom, siitäkään suunnasta ei ole tullut kuittailua?:doubtful:

Onkos meille kasvanut munat?:D

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Jones sanoi:
Mikäs siinä on että mä olen unohtanut widduilun Patriotille ja jaskalle? Ja tvärtom, siitäkään suunnasta ei ole tullut kuittailua?:doubtful:

Onkos meille kasvanut munat?:D
Tai munakarvat ;) Toivottavasti modeosastokin osaa kasvaa henkisesti, niin minäkin voisin lopettaa tämän jauhamisen:rolleyes:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Sam sanoi:
Tai munakarvat ;) Toivottavasti modeosastokin osaa kasvaa henkisesti, niin minäkin voisin lopettaa tämän jauhamisen:rolleyes:
Mitä luulet houkutteleeko sinun kommentointisi (siis tyylisi) modeja ns. avautumaan ?

Jossain aikaisemmin kirjoitin, että ymmärrän heidän kritisoinnin tiettyyn pisteeseen saakka. Mutta ne rajat...! :D

ps. Olit kyllä mukavempi kaveri kiltimpänä...;)

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Formulanomi sanoi:
Mitä luulet houkutteleeko sinun kommentointisi (siis tyylisi) modeja ns. avautumaan ?

Jossain aikaisemmin kirjoitin, että ymmärrän heidän kritisoinnin tiettyyn pisteeseen saakka. Mutta ne rajat...! :D

ps. Olit kyllä mukavempi kaveri kiltimpänä...;)
Viesti vastaanotettu ja kuitattu:thumbup:

Ehdotan nimimerkille Charlie varoitusta uhkailusta ;)
-edit- Otetaan toi charlie juttu takaisin. Oli varmaan päivän tyhmin veto:thumbdown

Viimeksi muokattu:

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Eiköhän jo ole aika lopetella. Toivottavasti tästä paisuneesta asiasta voidaan kaikki ottaa oppia. Kannattaa myös lukea F1-puolella kirjoitettuja palautteita nykytilasta.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Varikkoaikoja voi muistella vaikkapa hyräillen Varikon muistolle joskus vuosia sitten riimiteltyä juttua ja nuotiksi sopii "Aika entinen ei koskaan enää palaa"
Vanha kunnon varikkomme Sportti.nen
moni muistaa vielä sen saitin entisen
Pöly sivuja sen peittää,
herjan joku joskus heittää,
turhaan jatkoo oottaa juttu kävijän.
Aika entinen ei koskaan enää palaa,
täytyisköhän Otonkin jo vaihtaa alaa
miettii sportti.comin johto
mistä löytyis tähän rohto,
aika entinen ei koskaan enää palaa.
Rohtoja tarvitaan täälläkin. :frown:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
No kyllä tämä foorumi mun mielestä on paljon parempi kuin Varikko koskaan. Mutta tämä foorumi oli itseasiassa parhaimmillaan silloin kun suuri osa Varikkolaisista ei ollut tänne vielä siirtynyt. Täällä oli hyvin asiallista keskustelua ja väittelyt olivat lähes poikkeuksetta asiaan liittyviä, eikä henkilökohtaisuuksiin menty.

Sitten kun Varikolta loput jampat valui tänne niin keskustelun sävy muuttui täysin. Jos tällöin esitin asiallista kritiikkiä esim. Häkkistä kohtaan, niin vastauksina sainkin parjaavia kommentteja Villeneuvesta ja myös henkilökohtaisia herjauksia.

Sanoisin siis etten kaipaisi varikon aikoja lainkaan. Ensinnäkin foorumilla on ihan niitä samoja kommentoijia kuin varikolla aikoinaan (eli ei eroa siinä suhteessa!). Ja se Varikon keskustelualue oli suorastaan surkea, sillä f1 ja vapaa kommentit olivat kaikki samalla alueella, ja sen keskustelualueen rakennekin oli syvältä (ylimpänä oli aina viimeiseksi luotu otsikko eikä järjestys muuttunut).

Lisäksi Varikolla oli moderointia hyvin vähän jos lainkaan, mikä lopulta varmaan aiheuttikin ko. keskustelualueen turmion. Siellä alkoi olla pelkkää sontaa, mikä ajoi jengin puhtaammille vesille eli tänne. Nyt sama sonta lisääntyy täälläkin entisestään ja on siis oikein että sitä kitketään moderoinnin avulla veke. No.. Onneksi asia-alueet ovat pysyneet suht puhtaina.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Noppis on ollut vapaan ja asiapuolen fiksuimpia kirjottajia, tyyli on myös vaihdellut palstan mukaan. Noppis ei pitänyt hyvin perustelemistaan syistä uudesta threadien sijoituskäytännöstä, jonka perusteli useissa yhteyksissä varsin näppärästi, Hän myös kritisoi voimakkaasti eri kirjoittajien eriarvoista kohtelua.

Noppiksen kirjoitustyyli on loistava ja osaa esittää asiansa myös kärkevästi, tyyli herättää keskustelua ja saa heikon itsetunnon omaavat nassikat loukkaantumaan ja näköjään pitämään pientä mustaa kirjaa kostotarkoituksessa, kuhan kasvan riittävän isoksi niin sitten minä kyllä sille näytän. No, onhan se hienoa, että oman arvon tunto kasvaa.

Vastaavilla perusteilla kuin Noppis sai bannia voisi bannata useitakin, erityisesti nimimerkit K Yrjölä ja Albert Oil herjaavat toisiaan pitäisikö heidätkin bannata, ovathan he yli 30-vuotiaita ?

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Vaikka lupasin olla hiljaa, niin McMiken ehdotus modejen listauksesta tekisi hyvaa.
Tietaisi ketka taalla nimettomina valtaa jakavat. :thumbup:

Jacques

Sijainti
Helsinki
jps sanoi:
Noppis on ollut vapaan ja asiapuolen fiksuimpia kirjottajia, tyyli on myös vaihdellut palstan mukaan. Noppis ei pitänyt hyvin perustelemistaan syistä uudesta threadien sijoituskäytännöstä, jonka perusteli useissa yhteyksissä varsin näppärästi, Hän myös kritisoi voimakkaasti eri kirjoittajien eriarvoista kohtelua.

Noppiksen kirjoitustyyli on loistava ja osaa esittää asiansa myös kärkevästi, tyyli herättää keskustelua ja saa heikon itsetunnon omaavat nassikat loukkaantumaan ja näköjään pitämään pientä mustaa kirjaa kostotarkoituksessa, kuhan kasvan riittävän isoksi niin sitten minä kyllä sille näytän. No, onhan se hienoa, että oman arvon tunto kasvaa.

Vastaavilla perusteilla kuin Noppis sai bannia voisi bannata useitakin, erityisesti nimimerkit K Yrjölä ja Albert Oil herjaavat toisiaan pitäisikö heidätkin bannata, ovathan he yli 30-vuotiaita ?
Ei.. Heidän kommentoinnin sävy on täysin erilainen. Täällä on säännöt ja jos niitä rikkoo, tulee varoitus, jos sama jatkuu niin banni. Juuri tätä kaavaa noudatettiin tässäkin. Vrt. esim jaskaan. Hän sai myös taannoin varoituksen, ja hän on mielestäni selvästi ryhdistäytynyt viime aikoina.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Myllis sanoi:
Vaikka lupasin olla hiljaa, niin McMiken ehdotus modejen listauksesta tekisi hyvaa.
Tietaisi ketka taalla nimettomina valtaa jakavat. :thumbup:
Mitä väliä sillä on tiedätkö sä ne nimet vai et?

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Jacques sanoi:
Mitä väliä sillä on tiedätkö sä ne nimet vai et?
Jos lukisit ennenkuin kommentoit? :doubtful:

Viittasin McMiken kirjoitukseen, mielestani sielta selviavat ne syyt.
Olen taysin hanen kanssaan samalla linjalla. :thumbup:

vermula

Well-known member
OoPee sanoi:
Kyllä ainakin mua kiinnostaa tietää, kuka mun puolestani tekee päätöksiä.
Jos minun puolesta tarvii tehdä jotain päätöksiä, silloin pitäisi kyllä jo hälytyskellojen soida :thumbup: Siinä vaiheessa jos tietää kuka niitä päätöksiä tekee, kiukustunut hahmo käyttää noitatietoja kyseenalaisesti, ja tauko on paikallaan :)

abc

DNF
Modejen lempinimet olkoot vaikka S.Pukki, Musta L. sekä Hanuri

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
vermula sanoi:
Jos minun puolesta tarvii tehdä jotain päätöksiä, silloin pitäisi kyllä jo hälytyskellojen soida :thumbup: Siinä vaiheessa jos tietää kuka niitä päätöksiä tekee, kiukustunut hahmo käyttää noitatietoja kyseenalaisesti, ja tauko on paikallaan :)
En nyt viitannut päätöksillä yksinomaan varoituksiin ja bannauksiin. Oletin naiviuttani tämän olevan selvää.

Jos oletusarvo on se, että kaikki käyttäjät ovat kusipäitä, jotka suutuspäissään käyttävät tietoja kyseenalaisesti hyväkseen, niin ehkäpä olisi parasta sulkea samantien koko mesta....

McMike

Guest
Jos itse olisin päättämässä asioista, haluaisin myös olla julkisesti kaikkien tiedossa, sillä silloin kun joku päätös tehdään tai joku asia ei ole kohdallaan ja sen takia on rangaistuksen paikka, se mielipiteeni asiasta olisi kaikkien saatavilla. Uskallan perustella oman kantani ja tuoda oman mielipiteeni esille perusteluineen.

Sitä suoraselkäisyyttä ja rehellisyyttä ja avoimuuttaa toivoisin myös tänne kaikkien keskuuteen, myös modeille.

On helppo piiloutua "massaan" ja toimia ikäänkuin "pää pensaassa". Silloin kun jostakin asiasta tehdään päätös, pitää se myös pystyä perustelemaan omaltakin näkökannalta rehellisesti ja avoimesti ja näin seisoa oman mielipiteensä takana.

Uskon, että niin myös käyttäjäkunnan yhteishenki paranee ja turhat olettamukset ja spekulaatoit jäävät pois, eivätkä ne omalta osaltaan ole haittaamassa toimintaa vaan asiat voi sopia ja sillä tavalla lujittaa luottamusta myös päätöksen tekijöiden ja kaikkien käyttäjien suuntaan.

Silloin myös olisi mahdollista kirjoittaa vaikkapa privana jollekin modelle ja kysyä hänen kantaansa ja mahdollisesti kysyä häneltä neuvoa jossain tilanteessa ilman minkäänlaista jälkikaunan tai "leimaamisen" pelkoa.

Sillä tavalla saisimme tämän asian varmasti päiväjärjestykseen ja kaikilla olisi vastedes mukava kirjoitella täällä ja kaikki tuntisivat olonsa kotoisaksi.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.