Lotus Renault GP (Renault kaudella 2011)

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Prodrive Aston Martin Racing supported by Lotus-Spyker-Lada powered by Renault?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Prodrive Aston Martin Racing supported by Lotus-Spyker-Lada powered by Renault?
Ja tästäkin litaniasta todennäköisesti tiimin todelliseksi vetäjäksi Dany Bahar ja rungon nimeksi löydettäisiin Group Lotus :D
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Onko Renault tosiaan tämän kauden romahtaja? Kahdessa ensimmäisessä kisassa palkintopalli ja nyt kilpaillaan Team Lotusta vastaan.
Älä muuta sano. Nyt kun Heidi ei ole kehittämässä autoa, niin mielenkiinnolla odotan millaisen kenkälaatikon sylkäisevät sieltä uunista ensi kaudeksi kun kokkeina häärää Petrov ja Senna.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3851
Tai sitten on rahat loppu ja radikaalin auton kehityskelpoisuus ei ole niin hyvä.

Eipähän se Heidfeldkaan mikään autokehittäjamaisterikaan ole.

Ja kun katsoo esim Alonson aikaa Renulla niin epätasaisuus on kuulunut peliin.

Tosin tason pudotus on ollut nyt huomattava ja varmasti iso osa kehityksen suunnan varmistamisessa (mikä toimii, mitä pitäisi hioa) on kahdella melkeinpä tulokkaalla.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3851
No ei varmaa mikää jumala/maisteri, mutta parempi ja löytyy kokemusta huomattavasti enemmän kuin Petrovilta ja Sennalta yhteensä.
Ei varmaankaan mutta jos kesken kautta kaveri vaihdetaan ihan rahaan suoraan sanottuna niin se antaa aika selvän kuvan että talli on pahoissa taloudellisissa ongelmissa.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Miten voi olla mahdollista vaikka Heidfeld potkittiin Unkarin GP:n jälkeen, silti Petrovin etumatka on vain 2 pistettä Heidfeldiin vaikka on ajanut viisi kisaa enemmän kuin Heidfeld?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Miten voi olla mahdollista vaikka Heidfeld potkittiin Unkarin GP:n jälkeen, silti Petrovin etumatka on vain 2 pistettä Heidfeldiin vaikka on ajanut viisi kisaa enemmän kuin Heidfeld?
Koska Rellun kilpailukyky suhteessa muihin on laskenut aika rajusti alkukaudesta ja pisteet ollu tiukemmassa?
FI saanut ainakin ihan eri otteen sarjassa nyt loppukaudella ja samoin M-B mennyt selkeesti eteenpäin
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Koska Rellun kilpailukyky suhteessa muihin on laskenut aika rajusti alkukaudesta ja pisteet ollu tiukemmassa?
FI saanut ainakin ihan eri otteen sarjassa nyt loppukaudella ja samoin M-B mennyt selkeesti eteenpäin
Petrov kyllä edelleen ajelee jokseenkin samoista sijoista kuin on ajellut koko kauden (paitsi avauksessa). Puolet kisoista on päättynyt sijoille 8-12. Unkarin jälkeen on tullut kaksi keskeytystä, joten pistesaalistus on hankaloitunut, mutta pistesijoista Petrov niissäkin kisoissa ajoi. Tai siis Italian kisa jäi ykkösmutkaan, mutta lähtöruutu oli 7. Ja Sennan tulos osoittaa, että vauhtia Monzassa oli riittävästi.

Kun pisteitä ropisee vain pari kerrallaan, niin ei sitä kaulaa Heidfeldiin pääse nopeasti kertymäänkään. Ja ensin Nick piti ottaa kiinni.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Miten voi olla mahdollista vaikka Heidfeld potkittiin Unkarin GP:n jälkeen, silti Petrovin etumatka on vain 2 pistettä Heidfeldiin vaikka on ajanut viisi kisaa enemmän kuin Heidfeld?
Heidfeld keräillyt 3.1p/kisa. Petrov 2.3p/kisa. Senna 0.4p/kisa. Ei siinä sen ihmeempää.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Petrov kyllä edelleen ajelee jokseenkin samoista sijoista kuin on ajellut koko kauden (paitsi avauksessa). Puolet kisoista on päättynyt sijoille 8-12. Unkarin jälkeen on tullut kaksi keskeytystä, joten pistesaalistus on hankaloitunut, mutta pistesijoista Petrov niissäkin kisoissa ajoi. Tai siis Italian kisa jäi ykkösmutkaan, mutta lähtöruutu oli 7. Ja Sennan tulos osoittaa, että vauhtia Monzassa oli riittävästi.

Kun pisteitä ropisee vain pari kerrallaan, niin ei sitä kaulaa Heidfeldiin pääse nopeasti kertymäänkään. Ja ensin Nick piti ottaa kiinni.
Toisaalta taas koko tiimin suoritus Singaporessa oli ala-arvoinen, tosin myönsivät itsekin että vika on autossa
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Toisaalta taas koko tiimin suoritus Singaporessa oli ala-arvoinen, tosin myönsivät itsekin että vika on autossa
Niin, auto ei vain sopinut sille radalle, mutta ei se yleisestä tasonlaskusta kertonut. Ennen sitä ja sen jälkeen vauhti on ollut samalla tasolla kuin muutoinkin (tai Monzassa jopa hieman parempaa). Loputkin kisat ovat nopeahkoilla radoilla, joten Renault taistelee niissä pisteistä. Tai ainakin Petrov. Abu Dhabin "katurataosuus" voi sopia huonosti, mutta eipä sillä osuudella kukaan ohikaan pääse.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Nooh, onneks ei sentään ollut Heidiä vetämässä seinään joka kisassa :D
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Petrov kyllä edelleen ajelee jokseenkin samoista sijoista kuin on ajellut koko kauden (paitsi avauksessa). Puolet kisoista on päättynyt sijoille 8-12. Unkarin jälkeen on tullut kaksi keskeytystä, joten pistesaalistus on hankaloitunut, mutta pistesijoista Petrov niissäkin kisoissa ajoi. Tai siis Italian kisa jäi ykkösmutkaan, mutta lähtöruutu oli 7. Ja Sennan tulos osoittaa, että vauhtia Monzassa oli riittävästi.

Kun pisteitä ropisee vain pari kerrallaan, niin ei sitä kaulaa Heidfeldiin pääse nopeasti kertymäänkään. Ja ensin Nick piti ottaa kiinni.
Jos kauden jakaa kahtia Kanadan kohdalta, niin asian saa kyllä näyttämään melko erilaiselta.

Kanadaan asti Heidfeld 4,2 p ja Petrov 4,4 p per kisa. Kanadan jälkeen Heidfeld 1,25 p, Petrov 0,6 p, Senna 0,4 p per kisa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jos kauden jakaa kahtia Kanadan kohdalta, niin asian saa kyllä näyttämään melko erilaiselta.

Kanadaan asti Heidfeld 4,2 p ja Petrov 4,4 p per kisa. Kanadan jälkeen Heidfeld 1,25 p, Petrov 0,6 p, Senna 0,4 p per kisa.
Minä tiputan alkukauden kaksi täysin poikkeuksellista tulosta pois, koska ne ovat niin poikkeavia yleisestä suoritustasosta. Tasainen "hyvällä suorituksella kymmenen sakkiin"-taso alkoi kolmannesta kisasta ja on jatkunut sen jälkeen jokseenkin vakiona.

Tai jos Petrovia katsoo, niin avauskisan podiumin jälkeen tahti on ollut tasaisesti kaksi pistesijoitusta viidessä kisassa. Eikä aika-ajosuorituksetkaan ole merkittävästi tippuneet kauden mittaan (ihan hivenen kyllä). Singaporen katastrofi toki laskee loppukauden keskimääräistä suoritustasoa, mutta kuten avauskisankin kohdalla, en laske kovin suurta painoarvoa erikoistapauksille. Yleinen trendi on olennaisempi indikaattori.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
En ole seurannut mistä väännätte mutta "yleinen trendi" on suhteellisen aliarvostettua tavaraa "point standings"-sarakkeeseen verrattuna... :eek:
Tällä foorumilla arvostetuin menetelmä on vapaa valikointi erinäisistä määrittelemättömän pituisista ajanjaksoista. Saadaan kenet tahansa vaikuttamaan joko parhaalta tai paskimmalta ihan sen hetkisen tarpeen mukaan. :rolleyes:
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
Tällä foorumilla arvostetuin menetelmä on vapaa valikointi erinäisistä määrittelemättömän pituisista ajanjaksoista. Saadaan kenet tahansa vaikuttamaan joko parhaalta tai paskimmalta ihan sen hetkisen tarpeen mukaan. :rolleyes:
Aah, sorry, uuden tulokkaan ymmärtämättömyyttä? Eli voin vapaasti elvistellä täällä, etten ole ikinä, koskaan enkä milloinkaan ajanut Ahvenistolla huonompaa aikaa kuin Häkkinen. Enkä kyllä Haapalaistakaan hitaammin ole vetäissyt :ahem:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös