Petri Piira sanoi:
Seuraava koitos onkin sitten mielenkiintoinen, Markus lähtee Matech-tiimin Ford GT:llä GT Masters-sarjan finaaliin Hockelle. Kuljettajaparinaan toimii Mikael Forsten.
Kiva nähdä miten GT pärjää muiden autojen kanssa, GT3-luokassa riittää erilaista kalustoa aika mukavasti. Ja Hockessa on jokunen muukin tuttu kuski...
Entry List: Klaus Ludwig, Gianni Morbidelli, Andrea Chiesa jne.. ja Olli Haapalainen on Viperilla mukana kera Indrik Sebbin.:thumbup:
Voittoa lähdetään varmaan hakemaan, ei kai muut sijoitukset niin kiinnosta?
Joo, tulee mielenkiintoiset kisat. Tähän Saksan sarjan finaaliin tulee paljon vierailevia tiimejä ja autoja on luvassa yli 30 viivalle. Siellä on aika paljon hyviä tiimejä, jopa DTM:stä ja FIA GT:stä tuttuja (Phoenix, Reiter, All-Inkl) ja kuten mainitsit myös kuskipuolella on nimekkäitä kavereita. Noiden vanhojen legendojen lisäksi mukana on myös paljon nuorempaa polvea ja nopeita kavereita, kuten Peter Kox, Marcel Fässler, Sascha Bert, Frank Schmickler, Wolgang Kauffman ja Philipp Peter. Vanhoista parroista pitää vielä mainita Uwe Alzen, joka ei ole vauhtiaan menettänyt ja ajaa edelleen mm. Supercupissa kärkisijoista.
Voitto on toki mielessä ja selvänä tavoitteena, mutta en vielä tässä vaiheessa osaa sanoa kuinka kilpailukykyisiä lopulta olemme. Kun viimeksi testasin tuota Fordia Zolderissa, ajoin noin sekunnin kovempaa kuin tämän GT Mastersin paalupaikka (Kox Lambolla) neljää päivää aiemmin. Olosuhteet olivat hyvin verrattavissa toisiinsa, eikä silloin testipäivänä ainakaan paremmat. Toisaalta viimeisessä FIA GT3 -kisassa pari viikko sitten Brnossa Matechin Fordit eivät pysyneet Corvetten, Ferrarin ja Lambon kyydissä. Taisivat olla jopa sekunnin pari perässä. Kuskeista se ei ollut kiinni, sillä tuo Matechin Thomas Mutsch on erittäin nopea kaveri. Vaikea siis veikata minkälaiseen vauhtiin pääsemme, mutta yritystä riittää varmasti.
Hieno päästä vihdoinkin myös kisaamaan tällä vehkeellä. Matech pyysi keväällä mukaan koko FIA:n sarjaan, mutta siellä meni pari kisaa päällekäin omien suunnitelmieni kanssa ja kieltäydyin. Nyt kun saivat kolmannen auton valmiiksi, niin mun piti ajaa neljä viimeistä FIA GT3 EM-kisaa, mutta FIA luokitteli mut Platinum-kuskiksi eli ammattilaiseksi, joita ei siihen sarjaan päästetä. Periaatteessa sääntö sanoo, että vain entiset F1-kuskit tai formulasarjoissa voittaneet suljetaan ulkopuolelle, mutta jostain syystä kuulun siihen ryhmään. Joka tapauksessa tässä Saksan GT Masters -sarjassa tällaista sääntöä ei ole (toinen kuski saa olla pro, kuten Ranskan GT:ssä), kuten tuosta nimilistastakin voi päätellä.
Zolderin testissä auto tuntui erinomaiselta, mutta Brnossa valittelivat alustasäätöjä ja huippunopeuden puutetta. Tiimi vakuuttelee, että muutoksia on tehty ja mielenkiinnolla lähden katsomaan miten homma sujuu. Hockenheimin uusittu rata on uusi tuttavuus, mutta se ei liene suuri ongelma.
Forstenin Mikon tapasin ensimmäistä kertaa kolmisen viikkoa sitten, kun menin jeesaamaan häntä ensimmäisissä Ford -testeissä ja niiden päivien aikana selvisi, että lähden ajamaan häntä vastaan myös samana viikonloppuna Supercupissa. No se keikka huipentui sitten meidän yhteentörmäykseen, jonka olisi voinut jättää väliinkin, mutta ollaan edelleen puheväleissä
Luulisin, että muodostamme aika hyvän parivaljakon, sillä Mikko on näistä ns. b-kuskeista varmasti vahvimmasta päästä. Myös Matechin Mutsch-Heyer on hyvä pari, Nolte-Wolf taas herrasmieskuskeja.
Huomasin vasta itsekin, että mukana on muitakin suomalaisia. Olli ja Indrek ovat tuttuja vuosien takaa. Viper on kilpailukykyinen auto ja muodostavat varmasti hyvän kuljettajakaksikon. Saas nähdä miten pojilta homma taipuu, mutta voivat varmasti ajaa melko korkeallakin. Monessa autossa tuo b-kuski on selvästi heikompi, tyyliin tiimin omistaja jne, joten ne autokunnat jäävät kauas taakse heti kättelyssä.
Treenit ajetaan torstaina, aika-ajot perjantaina ja tunnin kisa sekä lauantaina että sunnuntaina.
Palataan asiaan, kun päästää tositoimiin.