Markus Palttalan ajot 2006-2007

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Lisää tyhmiä kysymyksiä... Markus totes jossain viestissä että heidän autonsa oli "vakio" Carrera-Cup auto, jossa oli liian pieni ja liian hankalasti täytettävä tankki verrattuan GT-autoihin. Mitä muuta eroa tuollaisessa 997 GT3 Cup autossa on verrattuna "täysiveriseen" FIA GT3 luokan 997:aan ????
 

Markus Palttala

Well-known member
Liittynyt
25.8.2004
Viestit
338
Sijainti
Belgium
Hyvä kysymys tuo on. Oikeaa vastausta on vaikea antaa, sillä jokainen kuljettaja kokee nämä kilpailut vähän eri tavalla.

Minulla ainakin on vaikeuksia nukahtaa ajovuorojen välillä ja yleensä silmää alkaa painaa vasta siinä vaiheessa, kun pitää taas vetää haalaria ylle... Viime viikonlopun kisassa nukuin n. 1h20min aamupalan jälkeen eli puoli ysin ja kympin välillä aamulla.

Ajovuoron jälkeen menee oma aikansa tiimin kanssa asioita läpikäydessä. Sitten suihkut, tankkaukset, ruokailut, ehkä vielä hieronnat sun muut vievät helposti ensimmäisen tunnin ja ylikin. Ja sitten pitää olla tilanteesta riippuen valmiudessa joko puoli tuntia tai tuntia ennen laskettua seuraavan hukin alkua, sillä autolle tai kuskille voi radalla tapahtua mitä vain ja jonkun pitää olla valmiudessa. Jos pitää olla tuntia ennen valmis, niin puolitoista tuntia ennen pitäisi viimeistään heräillä. Esim. noiden Valin ja minun tuplavuorojen välillä oli n. reilu kolme tuntia taukoa eli loppupeleissä siitä ei paljoa jää nukkumiseen, joten en edes yrittänyt.

Aamulla sitten olin jo sen verran väsynyt, että torkahdin hetkeksi. Piti ehtiä nukkua vielä tunnin verran enemmän, mutta jouduin yhtä vuoroa aikaisemmin taas radalle, kun Frankilla oli joku tilanne päällä. Siinä puhelimen soidessa oli kyllä sellainen olo, että olisi voinut olla parempi olla nukahtamatta lainkaan..

Ei se ole kovinkaan vaikeaa olla hereillä koko yötä, sillä siinä on tosiaan adrenaliinia veressä koko ajan. Olen ajanut yli 10 24-tuntista ja yli puolet on mennyt nukkumatta hetkeäkään.

Joku minua viisampi sanoi kerran, että kannattaa nukkua maksimissaan puoli tuntia kerrallaan. Se virkistää, mutta ei ehdi vaipua syvempään uneen, josta herääminen on hankalampaa.

Kaikkeen tuohon tietenkin vaikuttaa myöskin jokaisen kuljettajan rooli kilpailussa. Jos on neljä tasaväkistä kaveria puikoissa ja jokainen vetää tuplavuoroja läpi kilpailun on jokaisen oman ajovuoron välissä auton taloudellisuudesta riippuen kuudesta (3 x 2h) yhdeksään (3 x 3h) tuntiin taukoa.

Olen kuitenkin yleensä ajanut suurimman osan yöstä ja nyt viime kisassa ajoin kolme tuplavuoroa ja Val kaksi, muut eivät yhtään. Leo taas ajoi meillä toisena minun jälkeeni, lähti kotiin nukkumaan ja tuli taas haukoitellen takaisin sunnuntaiaamuna katsomaan, mitä pojille kuuluu.

Tärkeää on syödä ja juoda oikein. Jos siinä illalla syö pihvin, niin on turha edes yrittää pysyä tolpillaan koko yötä.

Joka tapauksessa noiden kisojen jälkeen ei ole koskaan ollut vaikeuksia saada unen päästä kiinni sunnuntai-iltana...
 

Markus Palttala

Well-known member
Liittynyt
25.8.2004
Viestit
338
Sijainti
Belgium
Don Vito sanoi:
Lisää tyhmiä kysymyksiä... Markus totes jossain viestissä että heidän autonsa oli "vakio" Carrera-Cup auto, jossa oli liian pieni ja liian hankalasti täytettävä tankki verrattuan GT-autoihin. Mitä muuta eroa tuollaisessa 997 GT3 Cup autossa on verrattuna "täysiveriseen" FIA GT3 luokan 997:aan ????
Ihan kaikkia yksityiskohtia en osaa kertoa, mutta pari tarinaa kuitenkin.

Periaatteessa vakio Carrera tai Supercup auto on samanlainen kuin FIA GT3 -luokan 997 Cup. Ainoastaan tankki on erilainen. Cupissa ajetaan lyhyitä kisoja ja autossa käytetään tehtaalla asennettavaa sivusta täytettävää vakiotankkia, ilman varatankkeja, pumppuja jne. Ja koko on 90L. FIA GT3 -sarjassa konepellin keskelle tulee se tankkausjärjestelmä ja tankki on 100L ja täysin erilainen.

Tuon vakiotankin kanssa oli kaksi erilaista ongelmaa. Ensinnäkin se vakiosysteemi ei ottanut bensaa vastaan riittävän nopeasti ja Zolderissa käytettävät tavalliset pistoolipumput ilmoittavat tankin olevan täynnä vaikka se vain "hylkii" sinne pyrkivää polttoainetta.

Toinen ongelma oli se, että kun auto ekan kerran nyykähtää bensavajeen takia, se oikeasti myös loppuu samantien. Ilman varoitusta. Tämähän olisi helppo välttää laskemalla kulutusta ja tankattua määrää, mutta emme tienneet ikinä minkä verran sinne tankkiin meni! Kunnon kilpatankissa on varasäiliö pumppuineen ja niillä pääsee tarvittavan kierroksen tai kaksi. Lisäksi polttoaine menee sisään paljon nopeammin ilman ongelmia.

Muuten auto oli samanlainen kuin FIA GT3:ssa alkukaudella käytetty malli. Porsche ei kuitenkaan enää pärjännyt noille isommalla moottorilla varustetuille uusille GT3-autoille (Corvette, Viper, Mosler, Lambo, Ferrari, Ascari jne), joten tehdas luokitteli autoon päivityssarjan.

Molemmat aika-ajoissa edelläni olleet Porschet (toinen niistä voitti kisan) olivat juuri tuolla paketilla varustettuja ja selvästi nopeampia. Siihen settiin kuuluu mm. säädettävät iskunvaimentajat, järeämmät vakaajat, pehmeämmät jouset, korkeampi takasiipi, etusplitter, leveämmät eturenkaat, kevyempi vauhtipyörä, vähän enemmän tehoa, hiilikuitukytkin + jotain muuta eroa aerodynamiikassa.

Eli periaattessa merkkiluokan autosta tehdään kilpa-auto... Juttelin kahden tiimin kanssa, jotka olivat tuohon vaihtaneet ja sitä testanneet. Toinen sanoi, että vauhtieroa on 1,5 sekuntia. Toinen sanoi, että eroa on n. 1-1,5 sekuntia, mutta vielä enemmän pidemmän päälle, sillä autoa pystyy säätämään enemmän ja renkaat pysyvät paremmassa kunnossa.

Kilpailussa viidenneksi ehti yksi 996 Cup eli tuon minun autoni edellinen malli. Se on nopealla kierroksella jonkun verran hitaampi, mutta sillä päästiin jopa puoli tuntia pidempiä vetoja kuin meidän autolla ja vartin verran pidempiä, kuin noilla muilla. Tämän lisäksi siinä autossa on Porschen kisa-ABSit, jotka ovat paras mahdollinen vaihtoehto Zolderin kisaan. Jarrut pysyvät viileämpinä, kuluvat vähemmän eikä kuljettaja pysty lukitsemaan jarruja ja näin renkaat säilyvät parempina ja ulosajojen riski pienenee. Sateella etua on vielä enemmän, mutta tällä kertaa kisa ajettiin kokonaan läpi kuivalla kelillä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
jupla sanoi:
Yli vuorokausi täysin nukkumatta on normaalille ihmiselle jo aika vaikea paikka.
Riippuu aika paljon ihmisestä, ja siitä mitä päivän aikana tekee. Minulle 24h valvominen ei ole sinällään ongelma, mutta fyysinen ja varsinkin henkinen suorituskyky toki laskee huomattavasti loppua kohden. Kahvilla, alkoholilla tai muulla energialla tehtävä helpottuu selvästi. Kerran tein töitä 2 päivää putkeen (kahdessa eri duunissa) ja lähdin vielä tuon rupeaman jälkeen yökerhoon. Yhtämittaista valvomista tuli sellaiset 45h. Silloin olinkin vielä vetreä 24-vuotias.

Tämä ei tietenkään ole millään lailla verrattavissa 24h kestävään kilpailusuoritukseen adrenaliineineen ja keskittymisineen. Ja varsinkin yöajon voisi kuvitella olevan erityisen rasittavaa.
Markus Palttala sanoi:
Joku minua viisampi sanoi kerran, että kannattaa nukkua maksimissaan puoli tuntia kerrallaan. Se virkistää, mutta ei ehdi vaipua syvempään uneen, josta herääminen on hankalampaa.
Tuossa on vinha perä, mainitsemastasi syystä. Normaali unisykli on noin neljä tuntia, jonka jälkeen heräisi suht virkeänä, mutta jos siihen ei ole aikaa, puolisen tuntia tai alle on seuraavaksi paras vaihtoehto. Normaalisti ihmiset siis nukkuvat yössä kaksi sykliä (ja ne jotka eivät, heräävät väsyneinä).
 

Yvonne

Well-known member
Liittynyt
13.12.2004
Viestit
64
Sijainti
Netherlands
Porsche Mobil1 Supercup

Hi

Yesterday evening...I read that Markus is racing this weekend in the Porsche Mobil1 Supercup race in Belgium. This is a support race for the Formula 1 race.

So, this weekend, there are 3.5 Finn driving (Kimi, Heikki, Markus and Nico)...

For more information about Markus: www.Markus-Palttala.com
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Yvonne sanoi:
Hi

Yesterday evening...I read that Markus is racing this weekend in the Porsche Mobil1 Supercup race in Belgium. This is a support race for the Formula 1 race.

So, this weekend, there are 3.5 Finn driving (Kimi, Heikki, Markus and Nico)...

For more information about Markus: www.Markus-Palttala.com
Great! :thumbup:

I think there are 4,5 Finn, M. Forsten is also driving Porsche Supercup?
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Molemmat ajavat näköjään vanhan Kemoran kävijän, Franz Konradin tiimissä.

Kerrohan Markus terveisiä Keski-Pohjanmaalta... ;)
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9337
Suomalaiset ehtivät jopa kolaroida keskenään. Molemmat kyllä selvisivät jatkoon, mutta pisteitä heille ei kertynyt.
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Palttala pikakomennuksella Porsche Supercupiin


Markus Palttala kutsuttiin ennätyslyhyellä varoitusajalla Span F1-osakilpailun yhteydessä ajettuun Porsche Michelin Supercup -sarjan finaaliin viime viikonloppuna. Palttala kilpaili saksalaisen Konrad Motorsportin väreissä. Palttalan vaiherikas kilpailu päättyi sunnuntaina kilpailun yhdeksänteentoista sijaan. Suomalaisista mukana oli myös koko Supercup-sarjan kiertänyt Mikael Forsten, joka sijoittui kahdeksanneksitoista.

Palttala lähti kilpailuun huonosti onnistuneen aika-ajon takia ruudusta 22. Palttala onnistui startissa hyvin ja nousi kolmen ensimmäisen kierroksen aikana jo sijalle 16, mutta kontakti kanssakilpailijan kanssa katkaisi Palttalan hyvin alkaneen nousun. Radan ulkopuolelle pyörähtänyt suomalainen pääsi jatkamaan matkaa joukon hännillä. Palttala onnistui vielä nousemaan lopussa yhdeksänneksitoista, mutta tavoite pistesijoista jäi kaukaiseksi haaveeksi.

Tämä kilpailu tuli ohjelmaani todellakin yllättäen ja viime tipassa. Olin torstaina ja perjantaina Saksassa testaamassa Matech Racingin Ford GT:tä, kun Franz Konrad soitti torstai-iltana ja kysyi ehdinkö Spahan seuraavana päivänä. Eihän tuollaisesta kutsusta voi kieltäytyä, kun pääsee ajamaan täysien katsomoiden eteen lempiradalla. Osallistuin samaiseen kilpailuun myös muutama vuosi sitten”, kertoo Palttala.

Porsche Supercup on maailman nopein merkkiluokka ja erittäin kovatasoinen ja tasainen kilpasarja. Mukana on paljon nimekkäitä kavereita ja kisat ovat todella tiukkoja ja tasaisia. En oikeastaan osannut odottaa sen kummempaa menestystä ilman minkäänlaista valmistautumista, mutta silti jäi hieman kaivelemaan, etten päässyt ajamaan kilpailua puhtaasti loppuun asti. En saanut aika-ajossa kunnon kierrosta aikaiseksi ja lähtöruutu oli sen vuoksi heikko. Kilpailun alku sujui hienosti, mukaan lukien startti, vaikka en ehtinyt harjoitella paikaltaan lähtöä kertaakaan. Pääsin ohittamaan muutaman kaverin ja nautin kovasta taistelusta, mutta hiekalla pyöriessä on vaikea parantaa sijoitusta”, jatkoi Palttala.

Tiimi oli kuitenkin tyytyväinen Palttalan panokseen kilpailusijoitusta lukuun ottamatta ja Palttala neuvottelee Konrad Motorsportin kanssa osallistumisesta kauden viimeiseen FIA GT -kilpailuun tiimin Saleen S7R:llä.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Sellainen kysymys, että onko ajamissasi autoissa ollut luistonesto/traction control? Kiinnostaa vain että noin yleisesti kuinka paljon siihen turvaudutaan normaaliajossa (kuiva keli)? Oletettavasti sateessa siitä on suuri hyöty? Millä tavoin sitä voi säätää?

Ymmärtääkseni GT-rata-autoissa TCS olisi sen verran yksinkertaisempi (ja täten tehottomampi) verrattuna Formula 1:een ettei sitä välttämättä niin hirveästi käytettäisi pienemmän hyödyn vuoksi. Vai onko sillä mitään yhteistä F1:n vastaavan kanssa? Käsittääkseni ainakin FIA GT sekä ACO säännöt sallivat sen kaikissa luokissa, mutta joskus pari vuotta sitten muistan lukeneeni jostain ettei eräissä autoissa olisi sitä ollut (vielä) ollenkaan. Olenko aivan pihalla? :)
 
Viimeksi muokattu:

Markus Palttala

Well-known member
Liittynyt
25.8.2004
Viestit
338
Sijainti
Belgium
Silk Cut Jaguar sanoi:
Sellainen kysymys, että onko ajamissasi autoissa ollut luistonesto/traction control? Kiinnostaa vain että noin yleisesti kuinka paljon siihen turvaudutaan normaaliajossa (kuiva keli)? Oletettavasti sateessa siitä on suuri hyöty? Millä tavoin sitä voi säätää?

Ymmärtääkseni GT-rata-autoissa TCS olisi sen verran yksinkertaisempi (ja täten tehottomampi) verrattuna Formula 1:een ettei sitä välttämättä niin hirveästi käytettäisi pienemmän hyödyn vuoksi. Vai onko sillä mitään yhteistä F1:n vastaavan kanssa? Käsittääkseni ainakin FIA GT sekä ACO säännöt sallivat sen kaikissa luokissa, mutta joskus pari vuotta sitten muistan lukeneeni jostain ettei eräissä autoissa olisi sitä ollut (vielä) ollenkaan. Olenko aivan pihalla? :)
Yritän nyt vastata niin, ettei heti näkyisi päälle, että olen itse vähän pihalla näistä...

Kyllä nämä TC-järjestelmät ovat yleistyneet aika tavalla viime vuosina. PSI ei aikoinaan sellaista Porschen tuplaturboihin asentanut, sillä sen kanssa oli jotain ongelmia, ohjelmat pätki tms. Myöskään Porschen GT3 Cup -autoissa ei ole luistonestoa, mutta tehtaan rakentamissa GT2-luokan RSR:ssä taas on. Itse ajoin ensimmäistä kertaa TC:llä 2005 Le Mans -sarjassa Porschen GT3-RSR:llä. Viime vuonna ajamassani Corvette C6.R:ssä (ja myös C-vitosessa) oli luistonesto, samoin Ferrarin F430 GT:ssä. Tänä vuonna testaamassani Matechin Ford GT:ssä (GT3-luokka) sitä ei ole ollenkaan.

Oman kokemukseni mukaan luistonesto toimii ihan hyvin ja auttaa jonkin verran, automerkistä riippuen enemmän tai vähemmän. Kun ajetaan aika-ajokierrosta kuivalla kelillä ja uusilla renkailla, ajan itse ilman luistonestoa. Harvoin käytän sitä kisassakaan kuivalla kelillä. Olen ehkä hieman vanhanaikainen, mutta jotenkin on mukavampaa hakea rajat kaasujalalla kuin luottaa sokeasti elektroniikkaan.

Corvettessa oli tosin sen verran vääntöä, että kun kisastintin aikana renkaiden pito heikkeni, käänsin välillä luistoneston asentoon 2 tai 3. Yhteensä niitä asentoja oli 12 (0 ei luistonestoa, 12 maksimi) ja karkeasti ottaen ensimmäiset 6 asentoa ovat kuivalle kelille ja loput märälle. Säätäminen tapahtuu kääntämällä nappulaa kojelaudassa, asennon voi päätellä laskemalla napin klikit ja yleensä se näkyy myös numerona näytössä.

Ferrarissa neutraali asento on keskellä (olikohan se nyt nr. 6 vai 7). Vasemmalle kääntämällä löytyy kuivan kelin vaihtoehdot ja oikealle märän kelin, tai toisinpäin.

Luistonestoa olisi varmasti mukava käyttää koko ajan kuivalla kelillä, mutta se syö hieman tehoa ja hidastaa kierrosaikaa, jos se on liian herkkä tai väärässä asennossa. F1:ssä järjestelmä on hienostuneempi ja tarkempi eikä hidasta matkan tekoa. GT-autoissa näitä on siis ollut jo muutaman vuoden, mutta ne kehittyvät koko ajan. Esimerkiksi, kun ajoin Ferrarilla ALMS:ssa viime syksynä, en käyttänyt TC:ää ollenkaan, sillä se oli todella ärsyttävä. Jokainen pätkäisy oli aika pitkä ja sitten kun teho taas ylettyi renkaille asti, niin se tuli aika agressiivisesti. Tämän vuoden autossa olikin sitten jo ihan hyvin toimiva ja mukavalta tuntuva TC, joten töitä oli tehty talven aikana.

Sadekelillä TC-järjestelmistä on paljonkin hyötyä. Peli pysyy helpommin lapasessa ja pääsee kaasulle paljon aikaisemmin. On silti yhtälailla tärkeää hakea kelin ja renkaiden mukaan oikea säätö myös sateella. Eihän siitä tule mitään, jos on koko ajan kaasu pohjassa ja järjestelmästä kuuluu hirveä ropina ja pauke, mutta jengiä lappaa ohi vasemmalta ja oikealta :)
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Seuraava koitos onkin sitten mielenkiintoinen, Markus lähtee Matech-tiimin Ford GT:llä GT Masters-sarjan finaaliin Hockelle. Kuljettajaparinaan toimii Mikael Forsten.

Kiva nähdä miten GT pärjää muiden autojen kanssa, GT3-luokassa riittää erilaista kalustoa aika mukavasti. Ja Hockessa on jokunen muukin tuttu kuski... Entry List: Klaus Ludwig, Gianni Morbidelli, Andrea Chiesa jne.. ja Olli Haapalainen on Viperilla mukana kera Indrik Sebbin.:thumbup:

Voittoa lähdetään varmaan hakemaan, ei kai muut sijoitukset niin kiinnosta?
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Petri Piira sanoi:
Kuljettajaparinaan toimii Mikael Forsten.
Tällä kertaa kaverukset ei voikaan osua radalla toisiinsa kuten supercupissa ;)

Olli Haapalainen on Viperilla mukana kera Indrik Sebbin.:thumbup:
Ehkä jopa Indrek Seppin... on muuten äärettömän kovatasoisen SM GT:n tämän kauden mestari.
 

Markus Palttala

Well-known member
Liittynyt
25.8.2004
Viestit
338
Sijainti
Belgium
Petri Piira sanoi:
Seuraava koitos onkin sitten mielenkiintoinen, Markus lähtee Matech-tiimin Ford GT:llä GT Masters-sarjan finaaliin Hockelle. Kuljettajaparinaan toimii Mikael Forsten.

Kiva nähdä miten GT pärjää muiden autojen kanssa, GT3-luokassa riittää erilaista kalustoa aika mukavasti. Ja Hockessa on jokunen muukin tuttu kuski... Entry List: Klaus Ludwig, Gianni Morbidelli, Andrea Chiesa jne.. ja Olli Haapalainen on Viperilla mukana kera Indrik Sebbin.:thumbup:

Voittoa lähdetään varmaan hakemaan, ei kai muut sijoitukset niin kiinnosta?
Joo, tulee mielenkiintoiset kisat. Tähän Saksan sarjan finaaliin tulee paljon vierailevia tiimejä ja autoja on luvassa yli 30 viivalle. Siellä on aika paljon hyviä tiimejä, jopa DTM:stä ja FIA GT:stä tuttuja (Phoenix, Reiter, All-Inkl) ja kuten mainitsit myös kuskipuolella on nimekkäitä kavereita. Noiden vanhojen legendojen lisäksi mukana on myös paljon nuorempaa polvea ja nopeita kavereita, kuten Peter Kox, Marcel Fässler, Sascha Bert, Frank Schmickler, Wolgang Kauffman ja Philipp Peter. Vanhoista parroista pitää vielä mainita Uwe Alzen, joka ei ole vauhtiaan menettänyt ja ajaa edelleen mm. Supercupissa kärkisijoista.

Voitto on toki mielessä ja selvänä tavoitteena, mutta en vielä tässä vaiheessa osaa sanoa kuinka kilpailukykyisiä lopulta olemme. Kun viimeksi testasin tuota Fordia Zolderissa, ajoin noin sekunnin kovempaa kuin tämän GT Mastersin paalupaikka (Kox Lambolla) neljää päivää aiemmin. Olosuhteet olivat hyvin verrattavissa toisiinsa, eikä silloin testipäivänä ainakaan paremmat. Toisaalta viimeisessä FIA GT3 -kisassa pari viikko sitten Brnossa Matechin Fordit eivät pysyneet Corvetten, Ferrarin ja Lambon kyydissä. Taisivat olla jopa sekunnin pari perässä. Kuskeista se ei ollut kiinni, sillä tuo Matechin Thomas Mutsch on erittäin nopea kaveri. Vaikea siis veikata minkälaiseen vauhtiin pääsemme, mutta yritystä riittää varmasti.

Hieno päästä vihdoinkin myös kisaamaan tällä vehkeellä. Matech pyysi keväällä mukaan koko FIA:n sarjaan, mutta siellä meni pari kisaa päällekäin omien suunnitelmieni kanssa ja kieltäydyin. Nyt kun saivat kolmannen auton valmiiksi, niin mun piti ajaa neljä viimeistä FIA GT3 EM-kisaa, mutta FIA luokitteli mut Platinum-kuskiksi eli ammattilaiseksi, joita ei siihen sarjaan päästetä. Periaatteessa sääntö sanoo, että vain entiset F1-kuskit tai formulasarjoissa voittaneet suljetaan ulkopuolelle, mutta jostain syystä kuulun siihen ryhmään. Joka tapauksessa tässä Saksan GT Masters -sarjassa tällaista sääntöä ei ole (toinen kuski saa olla pro, kuten Ranskan GT:ssä), kuten tuosta nimilistastakin voi päätellä.

Zolderin testissä auto tuntui erinomaiselta, mutta Brnossa valittelivat alustasäätöjä ja huippunopeuden puutetta. Tiimi vakuuttelee, että muutoksia on tehty ja mielenkiinnolla lähden katsomaan miten homma sujuu. Hockenheimin uusittu rata on uusi tuttavuus, mutta se ei liene suuri ongelma.

Forstenin Mikon tapasin ensimmäistä kertaa kolmisen viikkoa sitten, kun menin jeesaamaan häntä ensimmäisissä Ford -testeissä ja niiden päivien aikana selvisi, että lähden ajamaan häntä vastaan myös samana viikonloppuna Supercupissa. No se keikka huipentui sitten meidän yhteentörmäykseen, jonka olisi voinut jättää väliinkin, mutta ollaan edelleen puheväleissä :)

Luulisin, että muodostamme aika hyvän parivaljakon, sillä Mikko on näistä ns. b-kuskeista varmasti vahvimmasta päästä. Myös Matechin Mutsch-Heyer on hyvä pari, Nolte-Wolf taas herrasmieskuskeja.

Huomasin vasta itsekin, että mukana on muitakin suomalaisia. Olli ja Indrek ovat tuttuja vuosien takaa. Viper on kilpailukykyinen auto ja muodostavat varmasti hyvän kuljettajakaksikon. Saas nähdä miten pojilta homma taipuu, mutta voivat varmasti ajaa melko korkeallakin. Monessa autossa tuo b-kuski on selvästi heikompi, tyyliin tiimin omistaja jne, joten ne autokunnat jäävät kauas taakse heti kättelyssä.

Treenit ajetaan torstaina, aika-ajot perjantaina ja tunnin kisa sekä lauantaina että sunnuntaina.

Palataan asiaan, kun päästää tositoimiin.
 

Markus Palttala

Well-known member
Liittynyt
25.8.2004
Viestit
338
Sijainti
Belgium
Petri Piira sanoi:
No niin no, onhan Markuskin "Paltalla" :tongue:
Mun nimi nyt menee joka kerta kirjaimella tai parilla munilleen, mutta Olly Laapalinen tuli kyllä ihan puskista ja meni heittämällä ohi!
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Jos vain on nopea rata, niin luulis että OH/"Dr Sepper" (Ike on kait siviilissä lääkäri...) ovat varsin korkealla tulosluettelossa. GT3 Cuppereista ei pitäisi liiemmälti olla vastusta, muiden vauhdista onkin sitten vaikeampi sanoa mittään. Ainakin Ahvenistolla (vaikka onkin mahdollisimman kaukana ns. nopeasta radasta) Ike taisteli hyvin Lienin GT2 Vetteä ja Behrensin/Kuismasen vipereitä vastaan. Ulkomaan elävät tosin eivät oleet aiemmin siellä ajaneet ja se ei taida olla niitä helpoimpia ratoja omaksua...

Mikä mies tämä Forsteeni oikein on, kun itse en muista kuulleeni eikä factsheet anna yhtään lisäosviittaa... ?
 
Ylös