Painonpudotus & tsemppaustoikki & polli

Milloin Domppari on jälleen 75 kiloinen adonis?


  • Äänestäjiä yhteensä
    92

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Varsinaisesti en tässä painoa ole pudottamassa vaan tekemässä vähän eri kulmasta ns. elämäntaparemonttia, notta tuo 48 tölkin alkoholin viikkokulutus saataisiin aisoihin. Maanantaina nappasin vielä puolen litran oluen ja siitä lähtien ollut nyt tipaton, siis vain tämän vajaan viikon.

Havainnot toistaiseksi:
- Päätä ei kivistä
- Aamulla herääminen on helpompaa ja olen nopeammin ns. työkunnossa
- Elämässä tapahtuvat vastoinkäymiset on ainakin toistaiseksi olleet helpompi käsitellä
- Tulee siivottua enemmän
- Tulee katsottua telkkaria enemmän
- Tulee leikittyä lemmikkien kanssa enemmän
- Tulee huomattua puolisoa enemmän
- Olen vähemmän kiukkuinen
- Ennen tuntui että päovässä aika loppui aina kesken, nykyään illat tuntuvat pidemmiltä ja ehtii tekemään kaikenlaista mitä kännissä ei ehtinyt
- Omia asioita tulee hoidettua rivakammin, varsinkin niitä ärsyttäviä joita aina sysäilee eteenpäin

Tänään on perjantai ja tyypillisesti tulee juotua vähintään se 12 annosta ölppändeerusta. Kauppaan en aio tänään mennä, mutta mulla on kotona 8-pack lapparia ja jokunen KOFFi. Arvuuttelen tässä nyt sillä välillä että pystynkö olemaan aivan nollissa vai annanko itselleni luvan juoda "jokusen" illalla, sanotaanko nyt vaikka että maksimissaan kuusi. Lauantaina olisi myös lupa juoda kuusi, mutta tietty vasta sitten iltasemmalla.

Tähän kaikkeen tietty liittyy myös se, jos tmoi ja snooker-kutsuu. Sit punnitaan todellisesti kestokyky.

Ja kun tätä tässä pyörittelee niin välillä tulee mieleen myös lause, joka kuuluu että eihän mitään tartte lopettaa kokonaan KUNHAN kohduudella. Tuo mun kohtuukäyttö yleensä vaan lähtee suhteellisen nopeasti lapasesta. Mutta jos nyt jonkun 3-4 framea käy lätkimässä ja VAROVAISESTI siinä juo pari olutta tiimellyksessä, myöhään illalla, niin saapi painua kotona suoraan nukkumaan.

Samalla sitä miettii kuitenkin sitäkin, että yrittääkö tässä nyt vaan itteä "puhua" taas alkoholin piiriin. Se pieni piru (tmoi) siellä olkapäällä. :D
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
48 tölkin viikkokulutus on aika pirusti, vai onko tuossa joku pilkkuvirhe? Aika harvassa viikot jolloin "kyennyt" moiseen määrään.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
48 tölkin alkoholin viikkokulutus
:eek!::eek!::eek!::eek!:

Tsemppiä! paljon!

ja mitä tulee iltaan, niin siinä vaiheessa, kun alkaa tehdä mieli sitä bisseä, nappaa leevi kainaloon (tai hihnaan) ja lähde ulos pitkälle kävelylle! Tekee hyvää niin sulle kuin leevillekin.

Niin onhan se leevi vielä kuvioissa? :doubtful:
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
48 tölkin viikkokulutus on aika pirusti, vai onko tuossa joku pilkkuvirhe? Aika harvassa viikot jolloin "kyennyt" moiseen määrään.
Laitoin maksimit pöytään heti kättelyssä, sieventelemättä. Aina ei tietty näin valtavia määriä mene, mutta kohtuu usein kuitenkin.

Tavallisempi lukema lähempänä 24-30 tasoa.

EDIT: Puoliso tuossa ehdotti jos kävisin työterveyslääkärillä. Vois hällä olla kans jotain apuja näihin juttuihin, mut katton nyt jos ensin ihan omin voimin.

EDIT2: Arkitissuttelulla saa helposti lukemat nousemaan tuonne 40-50 tölkin tienoille.
 
Viimeksi muokattu:

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
On paljon, on. Hyvä jos tuo määrä on tarkoitus tiputtaa.

Vois noin muuten olla tmoilta semmonen vittumainen, mutta reilu kaveritemppu houkutella jonkun alkoholittoman harrasteen pariin. Ihan selkeästi snookeroinnissa on liian suuri kaliahoukutus...
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
..myönnettäkööt tosin, että automaattisesti kuvittelin puhuttavan puolen litran tölkeistä (meillä kun tölkki on yleensä juurikin puolilitrainen), mutta oletan nyt Dompparin tarkoittaneen niitä tyypillisiä suomalaisia kolmanneslitran tölkkejä?

Ei tosin muuta itse asiaa miksikään, paljon se on siltikin.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Vois noin muuten olla tmoilta semmonen vittumainen, mutta reilu kaveritemppu houkutella jonkun alkoholittoman harrasteen pariin. Ihan selkeästi snookeroinnissa on liian suuri kaliahoukutus...
meinasin juuri kirjoittaa vastaavaa.

Mun silmissä tuo Dompparin avautuminen kuulostaa jossain määrin hätähuudolta, joten nyt tmoi jeesaamaan kaveria!

Ja hatunnosto Dominicille rohkeudesta!
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
On paljon, on. Hyvä jos tuo määrä on tarkoitus tiputtaa.

Vois noin muuten olla tmoilta semmonen vittumainen, mutta reilu kaveritemppu houkutella jonkun alkoholittoman harrasteen pariin. Ihan selkeästi snookeroinnissa on liian suuri kaliahoukutus...
Eipä me kesällä olla juur käytykään. Golffia käyty pelailemassa ja siellä ei tyypillisesti alkoholia saatavilla olekaan.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
..myönnettäkööt tosin, että automaattisesti kuvittelin puhuttavan puolen litran tölkeistä (meillä kun tölkki on yleensä juurikin puolilitrainen), mutta oletan nyt Dompparin tarkoittaneen niitä tyypillisiä suomalaisia kolmanneslitran tölkkejä?

Ei tosin muuta itse asiaa miksikään, paljon se on siltikin.
Juu, 1 alkoholiannos = 0,33 dl III olut. Näitä lasken.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Arkitissuttelulla saa helposti lukemat nousemaan tuonne 40-50 tölkin tienoille.
Se on nimenomaan juuri tuo arkitissuttelu, joka kannattais saada loppumaan. Ei siinä mun mielestä ole mitään pahaa, jos sillointällöin lähtee viihteelle ja juo vaikka enemmänkin (kuitenkin niin, että kontrolli pelaa), mutta tuo arkitissuttelu on mun silmissä aikalailla turhanpäiväistä hommaa ja joka toisaalta olis ehkä myös aika helppo saada loppumaan. Pirun hyvä ja yksinkertainen alku olis vaikka se, että lopetat sen bissen (ja muun alkoholin) raahamisen himaan. Kynnys on korkeampi, jos tarttee erikseen lähteä ulos bissen perään, tosin tietysti jos se kynnys ei kaikesta huolimatta ole tarpeeksi suuri, voi tuossa tulla helposti kustua reisillekin (kun kerran on ulos lähdetty, niin juodaan sitten kunnolla), mutta ei kai se bissenhimo vielä niin suuri ole? vai?

Mites muuten puoliso tuohon jatkuvaan alkoholin litkintään suhtautuu vai hörppiikö kenties mukana?
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Se on nimenomaan juuri tuo arkitissuttelu, joka kannattais saada loppumaan. Ei siinä mun mielestä ole mitään pahaa, jos sillointällöin lähtee viihteelle ja juo vaikka enemmänkin (kuitenkin niin, että kontrolli pelaa), mutta tuo arkitissuttelu on mun silmissä aikalailla turhanpäiväistä hommaa ja joka toisaalta olis ehkä myös aika helppo saada loppumaan. Pirun hyvä ja yksinkertainen alku olis vaikka se, että lopetat sen bissen (ja muun alkoholin) raahamisen himaan. Kynnys on korkeampi, jos tarttee erikseen lähteä ulos bissen perään, tosin tietysti jos se kynnys ei kaikesta huolimatta ole tarpeeksi suuri, voi tuossa tulla helposti kustua reisillekin (kun kerran on ulos lähdetty, niin juodaan sitten kunnolla), mutta ei kai se bissenhimo vielä niin suuri ole? vai?

Mites muuten puoliso tuohon jatkuvaan alkoholin litkintään suhtautuu vai hörppiikö kenties mukana?
Yksi osa ongelmaa on juu tuo, että aina täytyy olla bissee kaapissa, "jos alkaa vituttaa". Heh, pitäis vissii alkaa oppia vitutukset käsittelemään paremmin, kuin siirtelemällä niitä bisseä ottamalla. Tosiaan nyt on jokunen 12 tölkkiä viel kaapissa, mutta odottaneet siellä koko viikon ihan kiltisti. En aio hankkia ylimääräistä viikolle.

Tossa 200 m päässä on pubi, mutten koskaan ole siellä kolmeä isoa enempää nauttinut. Mutta se on sikäli lähellä, että toimii kyllä myös houkuttimena - ja tulee tietty myös kalliimmaksi.

Mutta ens viikolla täytyy varmaan vähän raportoida miten homma etenee, kun olettaisin että kuitenkin viikonloppuna juon nuo 12 tuolta poies - tai vaikka voihan olla että juon vähemmänkin. Oikeen osaa sanoa vielä mitään. Tänään varmaan siivoillaan alkuillasta kotona taas koiran kusemia sohvanpäällisiä ja muutakin kämppää. Nurmikkokin täytyy ajella, joten siinä on puuhaa hetkeksi. Koirat tietty lenkille.

Puoliso ei juo alkoholia oikeastaan lainkaan, koska hänen vatsansa ei sitä kestä. On sallinut ryypiskelyn koska en ole aggressiivinen tai muutenkaan. Hän sanoo ettei yleensä edes huomaa, olenko juonut vai ei - paitti jos oon ollu esim. snookereilla, jolloin olen yleensä vähän enämpi naamat kun palaan. Ei ole kuitenkaan halunnut painostaa mua mihinkään suuntaan. Nyttemmin kyllä ollut samaa mieltä, jos ihan rahan kulutuksenkin takia että ollaan kumpikin tultu siihen tulokseen että määrät on pakko saada alas.

Hän oli sitä mieltä, etten viikonloppunakaan nyt joisi yhtään. Itse haluan antaa luvan ottaa illalla jokusen. Olutta nyt ei valtavasti mulla kaapissakaan ole. Viinaan ei saa koskea lainkaan.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Yksi osa ongelmaa on juu tuo, että aina täytyy olla bissee kaapissa, "jos alkaa vituttaa".
Oliskohan tuossa se perimmäinen ongelma eli pakenet sitä vitutusta alkoholin avulla? Eli jos löytäisit korvaavan menetelmän (ja mieluiten vähemmän haitallisen), saattaisi koko ongelma olla pois päiväjärjestyksessä? vaiko?
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Mitä mitä mitä? Kyllä 48 tölpänderiä kuulostaa aikas runsaalta :eek: Ja eikä tosiaan golffatessa tule kaljaa otettu, paitsi tietty KaljaGolffissa. :eek: No ne kerrat on kyllä vähissä, kun niitä on.

Itellä nyt kun on toi arki alkanut, niin kulutus on laskenu siihen, perjantaina/lauantaina muutama saunaolut/vinkkua vähän, jos tekee mieli. Jos menee pelailee snookeria, niin ehkä muutama lisäksi. Ja sitten jos keskiviikkona menee lenkkisaunaan, niin pari kolme. Tosin sekin loppuu kohta, koska keskiviikosta tulee "imppari" ilta ja sielä ei viitsi salin ja uinnin jälkeen juoda olutta :eek:.

Muuten ei kyllä viikolla tai sunnuntainakaan mitään otettua.

Että täytyy Domppari ne talven snookeritkin siirtää pääasiassa viikolle ja pelailla vaan kaffen ja veden voimalla. Sitten hankit sen saatanan rannekkeen Imppariin. Rupeet kuntouttaa sitä polveas kanssa salilla ja sitten vähän uimassa. Sen jälkeen mitään bisseä teekkään mieli. Siis viikolla.

Ens kesänä juostaan puolikas maratoni :D:D
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Oliskohan tuossa se perimmäinen ongelma eli pakenet sitä vitutusta alkoholin avulla? Eli jos löytäisit korvaavan menetelmän (ja mieluiten vähemmän haitallisen), saattaisi koko ongelma olla pois päiväjärjestyksessä? vaiko?
Kenties. Mutta väittäväthän nuo että alkoholilla on ihan koukuttaviakin vaikutuksia.

Tiedä sitten. Ihme kyllä, vaikka tässä on viikon sisään tullut vesivahinkoa ja kani sekä koiraongelmia, niin yllättävän kevyt on mieli ja olo silti.

Niin ja Leevi on edelleen läsnä. Ei löytänyt lekuri vikakohtaa, kun piilottaa kipunsa niin tehokkaasti. Toistaiseksi kipulääkkeet 3 vko ajan ja sitten kontrolliin kattomaan että onko askellus edelleen ns. kunnossa.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Itse haluan antaa luvan ottaa illalla jokusen.
Jos lähtee lapasesta niin kannattaa tehdä johtopäätöksiä. Ja lähteä käymään sen työterveyslääkärin juttusilla. Ei tuota hommaa kannata sallia itselleen, kun selvästi halua on katkaista kierre. Määrät on sen verran isoja että mittarit paukkuu punaisella.

Mutta jos homma tulee nyt otettua haltuun niin eipä siinä sitten mitään. Samoilla linjoilla OoPeen kanssa että satunnainen känni on ok (jos se ei muuta elämää haittaa).
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Kenties. Mutta väittäväthän nuo että alkoholilla on ihan koukuttaviakin vaikutuksia.

Tiedä sitten. Ihme kyllä, vaikka tässä on viikon sisään tullut vesivahinkoa ja kani sekä koiraongelmia, niin yllättävän kevyt on mieli ja olo silti.

Niin ja Leevi on edelleen läsnä. Ei löytänyt lekuri vikakohtaa, kun piilottaa kipunsa niin tehokkaasti. Toistaiseksi kipulääkkeet 3 vko ajan ja sitten kontrolliin kattomaan että onko askellus edelleen ns. kunnossa.
Tottakai se koukuttaa ja juuri siksi se putki pitäiskin saada poikki.

Niinkuin tmoikin ymmärtääkseni tossa vihjaili, lähde kuntoilemaan. Kunnolla hikoillessa lähtee vitutus ja muutenkin saa pyyhkäistyä pään tyhjäksi kaikesta turhasta paskasta. Jäljelle jää vain hyvä ja raukea olo. Trust me!

Niin ja verukkeita miksi et voi lähteä kuntoilemaan löytyy varmaan ihan vitusti, joten älä edes vaivaudu listaamana niitä tähän ;)
 
Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Jos lähtee lapasesta niin kannattaa tehdä johtopäätöksiä. Ja lähteä käymään sen työterveyslääkärin juttusilla. Ei tuota hommaa kannata sallia itselleen, kun selvästi halua on katkaista kierre. Määrät on sen verran isoja että mittarit paukkuu punaisella.

Mutta jos homma tulee nyt otettua haltuun niin eipä siinä sitten mitään. Samoilla linjoilla OoPeen kanssa että satunnainen känni on ok (jos se ei muuta elämää haittaa).

Niinpä tuota itteki tässä jo vähän taipunut, että mitäpä tuota häpeilemään ja jos tuntuu pahalta ja niin kuin tuntuu niin lääkäriltä apua. Sitä varten se siellä on.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Niinpä tuota itteki tässä jo vähän taipunut, että mitäpä tuota häpeilemään ja jos tuntuu pahalta ja niin kuin tuntuu niin lääkäriltä apua. Sitä varten se siellä on.
Ei siinä mitään häpeilemisen aihetta ole ja ihan tosissani tarkoitin tuolla aikaisemmalla hatun nostolla ("jaa, eihän mulla mitään hattua olekaan!" (C) burb), että syvä respektini ja kumarrus sulle, että avauduit aiheesta. Uskon, että monelta kuitenkin jäisi tekemättä, ainakaan näin suurissa ympyröissä.

Mee sinne lekurille.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Kunnolla hikoillessa lähtee vitutus
NO EI LÄHDE! Mikään ei mua vituta enempää kuin juokseminen. Vielä illallakin kiukuttaa mutta minkäs teet, kai se pakko on yrittää hölkkäillä.

Tosin sekin loppuu kohta, koska keskiviikosta tulee "imppari" ilta
[Il Tempo Gigante]Mikähän lienee "imppari"?[/Il Tempo Gigante]
 
Ylös