Ai teillä on sauna salilla?:frank:Pakkoko sitä sitten on juosta? Tekee sitä, mikä tuntuu parhaalta. En minäkään juokse (paitti joskus skitsouspuuskassani pari minuuttia) enkä varmaan tuu koskaan juoksemaankaan, saa sen hien irti muullakin tavoin.
Ai teillä on sauna salilla?:frank:Pakkoko sitä sitten on juosta? Tekee sitä, mikä tuntuu parhaalta. En minäkään juokse (paitti joskus skitsouspuuskassani pari minuuttia) enkä varmaan tuu koskaan juoksemaankaan, saa sen hien irti muullakin tavoin.
Pakkoko sitä sitten on juosta? Tekee sitä, mikä tuntuu parhaalta. En minäkään juokse (paitti joskus skitsouspuuskassani pari minuuttia) enkä varmaan tuu koskaan juoksemaankaan, saa sen hien irti muullakin tavoin.
Miten ois sauvakävely? Siinä on vähemmän iskua jaloille ja treenimuotona hyvä rasvanpoltolle. Tosin siinä on sama juttu kuin pyöräilyssä. Jos haluaa tuloksia, niin kesto pitäisi olla yli 2h.No ei tuosta pyöräilystä nyt tunnu kunnon kannalta olevan suurtakaan iloa. Kai se nyt olisi jo näillä kilometreillä alkanut tuntua jos olisi. Joku joukkuepeli motivoisi myös mutta milläs niitäkään yksin pelailee. Uida en osaa ja salille en jaksa mennä haahuilemaan kun en mitään siellä osaa tehdä kuitenkaan.
Pitäisköhän mun ruveta Alvun Personal Raineriksi?No ei tuosta pyöräilystä nyt tunnu kunnon kannalta olevan suurtakaan iloa. Kai se nyt olisi jo näillä kilometreillä alkanut tuntua jos olisi. Joku joukkuepeli motivoisi myös mutta milläs niitäkään yksin pelailee. Uida en osaa ja salille en jaksa mennä haahuilemaan kun en mitään siellä osaa tehdä kuitenkaan.
Ei siitä sunnuntaipyöräilystä varmaan kovin isoa iloa olekkaan. Siinä kun pyöriskelee alle kahdenkympin nopeudella pari tuntia tasaisella asfaltilla, on tulos varsinaisen kuntoilun kannalta varmaan aikalailla yhdentekevää, mutta toki kuitenkin parempaa kuin sohvalla makoilu.No ei tuosta pyöräilystä nyt tunnu kunnon kannalta olevan suurtakaan iloa.
Ei oo :nope:Ai teillä on sauna salilla?:frank:
Tietokoneella?Joku joukkuepeli motivoisi myös mutta milläs niitäkään yksin pelailee.
Hiihtoa parempaa kuntoilulajia ei ole olemassakaan. Koko kroppa joutuu duuniin ja vieläpä hengitys ja sydän myös.Hiihtoahan sä talvella ilmeisesti olet kokeillutkin.. Se on varmasti paras mahdollinen laji. Nyt on vaan niin perkeleen hyvät hiihtokelit.
Oon kyllä tosta vähän eri mieltä. Tunti reipasta (siis todella reipasta!) sauvakävelyä nostaa kyllä kuntoa ihan mukavasti sekin. Yleensäkin mun mielestä kuntoilua aloittavalle ei kannata heti kohta antaa liian suuria aikatavoitteita eikä missään tapauksessa antaa ymmärtää, että ei toi sun tuntis ole mistään kotoisin. Siinä meinaan menee samantien loputkin motivaatiot. Fiksua ehkä myös muistaa, ettei kaikilla ole tarvetta osallistua iron man -skaboihin, jolloin treeniohjelmakin on luonnollisesti hieman eri.Jos haluaa tuloksia, niin kesto pitäisi olla yli 2h.
Voisit ryhtyä Alpun Perse-Raineriksi!Pitäisköhän mun ruveta Alvun Personal Raineriksi?
Niin siis kai sielläkin on saleilla mahdollisuus ottaa ittelelen tunniksi tai pariksi valmentajan, joka a) laatii sulle räätälöidyn ohjelman sun tarpeittesi perusteella ja gee) näyttää sulle miten laitteet toimii ja etenkin sen oikean tekniikan? Vähän tuo maksaa, mutta toisaalta mikä on yksi huntti sjoitettuna terveyteen, kun moni sjoittaa sen sen isommin ajattelematta alkoholiinkin?salille en jaksa mennä haahuilemaan kun en mitään siellä osaa tehdä kuitenkaan.
Se on hyvä. Sulan maan kaudella teeskentelet kaikkia lajeja, jotka vain yhtään kiinnostavat ja mikä kullakin kelillä luonnistuu. Vaihtelu virkistää mieltä ja mikä tärkeää, vähän eri kohdat kropasta rasittuvat. On monipuolisempaa, ei tule vammoja niin herkästi, harjoituttaa tasaisemmin jne. Rullaluistelu sauvojen kanssa muistuttaa hiihtoa paljon. On myös mielekästä: ei tule helteelläkään kuuma, kun ajoviima jäähdyttää ja maisema vaihtuu.Juu, hiihto on mun suosikki. Joka päivä talvella hiihtelen jos vain mahdollista on.
Se kesto vähän riippuu. Mun mielestä keston pitää olla sellainen, että jaksaa pitää sykkettä hyvin koholla koko harjoituksen ajan. Toki sitten voi liikkua kevyemminkin nautiskellen pitkään eikä se haittallista ole, mutta liian pitkien teko teholla johon ei oikein olisi voimia voi olla haitallista, jos siitä ei tykkää eikä siihen kunto riitä. Ja ainakin itsellä tuollaiset rasitukset aiheuttavat myös isomman syömistarpeen ja paino nousee.Miten ois sauvakävely? Siinä on vähemmän iskua jaloille ja treenimuotona hyvä rasvanpoltolle. Tosin siinä on sama juttu kuin pyöräilyssä. Jos haluaa tuloksia, niin kesto pitäisi olla yli 2h.
Tää kannattaa jokaisen kundin muistaa siinä vaiheessa, kun kotona puoliso yrittää opastaa kusemaan istualtaan.Albertille tiedoksi, että KIISTATTOMAT tutkimustulokset kertovat että pelkästään seisoskelusta saa jo terveyshyötyä. Tärkeintä on siis pitää perse irti penkistä, jopa fillarin penkistä.
Oo ihan rauhassa vaan. Ja osittain peesaa molempia. Eli tekee lyhyemmän todella reippaan ja vaikka viikonloppuna piiitkän ja rauhallisen lenkin. Eli molempia, niin ei tuu tylsäksi, eikä homma uraudu liikaa.Oon kyllä tosta vähän eri mieltä. Tunti reipasta (siis todella reipasta!) sauvakävelyä nostaa kyllä kuntoa ihan mukavasti sekin. Yleensäkin mun mielestä kuntoilua aloittavalle ei kannata heti kohta antaa liian suuria aikatavoitteita eikä missään tapauksessa antaa ymmärtää, että ei toi sun tuntis ole mistään kotoisin. Siinä meinaan menee samantien loputkin motivaatiot. Fiksua ehkä myös muistaa, ettei kaikilla ole tarvetta osallistua iron man -skaboihin, jolloin treeniohjelmakin on luonnollisesti hieman eri.
Kyllä ne matkat ja tavoitteet sitten ajanmyötä kunnon noustessa nousee ihan itsekseen. Jo puoli tuntia sauvakävelyä on parempi kuin ei mitään, mutta edelleenkin oletuksena, että sen tekee niin, että todellakin tulee liikuttua eikä vain laahustettua ja raahattua niitä sauvoja.
Kyllä meille keväällä luennoitiin, miten kehittää rasva-aineenvaihduntaa, hiussuonistoa, sydäntä yms. ihan keveillä sykkeillä.Se kesto vähän riippuu. Mun mielestä keston pitää olla sellainen, että jaksaa pitää sykkettä hyvin koholla koko harjoituksen ajan. Toki sitten voi liikkua kevyemminkin nautiskellen pitkään eikä se haittallista ole, mutta liian pitkien teko teholla johon ei oikein olisi voimia voi olla haitallista, jos siitä ei tykkää eikä siihen kunto riitä. Ja ainakin itsellä tuollaiset rasitukset aiheuttavat myös isomman syömistarpeen ja paino nousee.
Tuo varmaan olis aika ihanteellinen tilanne, mulla vaan ei oikein riitä into mihinkään parin tunnin pyrähdykseen enkä toisaalta oikein edes osaa pitää yllä hiljaisempaa vauhtia, mikä tietysti on puhtaasti oma vikani.Oo ihan rauhassa vaan. Ja osittain peesaa molempia. Eli tekee lyhyemmän todella reippaan ja vaikka viikonloppuna piiitkän ja rauhallisen lenkin. Eli molempia, niin ei tuu tylsäksi, eikä homma uraudu liikaa.