Pisteet vanhalla järjestelmällä (uusi)

oldez

Well-known member
kouvotsvoni:
Nykyisellä systeemillä tasaisen varma (mutta yritystäkin omaava, toisin kuin Richard Burns) Alain Prost olisi 6kertainen maailmanmestari.
Niinpä, mutta minä ainakin haluaisin nähdä enemmänkin tulos-tai-ulos-kuljettajia niin rallissa kuin formuloissa. Onhan niitä Kimi ja Monty, mutta siihen se tuntuu jäävänkin.

Ma

Arrogant Opportunist
Sijainti
UP, Michigan
Niin mutta noita 80-luvun lopun pisteitä on turha vertailla, vaikka kieltämättä onhan se hauskaa nähdä miten toisella tavalla asiat voisivat kääntyä. Silloin nimittäin jos oli esim. 13 kisan jälkeen hyvät tulokset alla, saattoi riskillä koittaa lähteä hakemaan ykkössijaa, ja haittana mahdollisesta keskeytyksestä oli kenties vain se että kauden huonoin (esim.viides)sijoitus lähtee pois.

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Sijainti
Kauhajoki
Kyllä on muuten käsittömättömän tasaista vanhalla pistelaskusysteemilläkin. Kimillä on tosi hieno sarja kakkos-sijoja. Jos olisi ollut hieman enemmän onnea parissa kisassa niin Kimillä olisi voittoja 3 ja johto MM-sarjassa. Tosin silloin Kimi johtaisi sarjaa myös uudella systeemillä...

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
oldez:
kouvotsvoni:
Nykyisellä systeemillä tasaisen varma (mutta yritystäkin omaava, toisin kuin Richard Burns) Alain Prost olisi 6kertainen maailmanmestari.
Niinpä, mutta minä ainakin haluaisin nähdä enemmänkin tulos-tai-ulos-kuljettajia niin rallissa kuin formuloissa. Onhan niitä Kimi ja Monty, mutta siihen se tuntuu jäävänkin.
No mulle ainakin tulee tulos-tai-ulos-kuljettajasta Montoyan ohella ekana mieleen Villeneuve ja sitten ehkä Räikkönen.

oldez

Well-known member
Jacques:
oldez:
kouvotsvoni:
No mulle ainakin tulee tulos-tai-ulos-kuljettajasta Montoyan ohella ekana mieleen Villeneuve ja sitten ehkä Räikkönen.
Schumi oli ennen tulos-tai-ulos kuski.. Nykyään se on vaan tulos-kuski kun taas villeneuve on pelkkä ulos-kuski wink

molde

Well-known member
Tulipa vaan mieleen että nykyisellä pistesysteemillä Minardi-talli on menettänyt viimeisetkin mahdollisuutensa taistella MM-sarjan muusta kuin viimeisestä sijasta.

Vanhalla systeemillä Minardille saattoi riittää yksi tai kaksi tuurilla hankittua pistettä siihen, että se piti valmistajien MM-sarjassa jonkin epäonnisen keskikastin tallin takanaan (esimerkiksi kausina 1999 ja 2002).

Nykyjärjestelmällä tällainen ei enää onnistu, koska kaikki keskikastin tiimit keräävät huomattavasti aiempaa enemmän pisteitä. Esimerkiksi valmistajien sarjassa viimeistä edellisenä oleva Sauberkin on kerännyt 9 pojoa.

Ma

Arrogant Opportunist
Sijainti
UP, Michigan
Ai että Schummeli on ollut joskus Tulos tai ulos kuljettaja? Tuota en kyllä allekirjoita. Tai jos tarkoitat F3-aikoja, niin niistä ei minulla parempaa tietoa ole, mutta heti saavuttuaan ykkösiin Michael on ollut tasainen kuljettaja ja tehnyt todella harvakseltaan virheitä, jotka ovat iän karttuessa vielä vain harventuneet.

Tämmönen kysymys tuli mieleen: milloin viimeksi Schumi on jäänyt pisteiden ulkopuolelle ajettuaan suhteellisen normaalin ja virheettömän kisan maaliin saakka? Nyt kun Forixiakaan ei ole minulla käytössä niin menee arvailun puolelle?
Ehkä Ferrarilla 96-97 tai sitten Benetton vuosille mennään.

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Ma:

Tämmönen kysymys tuli mieleen: milloin viimeksi Schumi on jäänyt pisteiden ulkopuolelle ajettuaan suhteellisen normaalin ja virheettömän kisan maaliin saakka? Nyt kun Forixiakaan ei ole minulla käytössä niin menee arvailun puolelle?
Ehkä Ferrarilla 96-97 tai sitten Benetton vuosille mennään.
En muista oliko koskaan aikaisemmin jäänyt kuuden huonommalle puolelle. Seuraavassa Schumin sijoituksia kuuden huonommalta puolelta:

1992 Portugali: auto sammui lähtöruudukkoon lämmittelykierroksella, starttasi viimeisenä, maalissa seitsemäs.

1998 Monaco: Kolaroi Wurzin kanssa, teloi takajousitustaan ja menetti sen takia kaksi kierrosta varikolla.

1999 Australia: Auto sammui lähtöruudukkoon, sen jälkeen puhkesi rengas ja sitten tuli vielä sähköongelmia.

2003 Saksa: Rengasrikko kilpailun lopussa

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Talli-pisteet vanhalla systeemillä:

Williams 106
Ferrari 105
McLaren 84
Renault 46
Jordan 10
BAR 5
Toyota 4
Jaguar 3
Sauber 3
Minardi 0

Ei tahdoton ihmisraunio

Guest
Mikäli ymmärsin oikein ja tämän F1-Forumin ilmapiiriä nuuskittuani on tämänkin threadin perimmäisenä tarkoituksena tyypilliseen perisuomalaiseen tyyliin tosin ei suoraan sanottuna todistaa kuinka kansainvälinen autourheiluliitto suosii Ferraria muuttamalla jopa pistelaskusysteemiä heille sopivaksi! wink
Minä voin kuitenkin paljastaa että sääntömuutokset ovat pikemminkin päin vastaisia eli tarkoitan että FIA muutti niitä kiristääkseen kilpailua (=Ferrarin ylivoiman lievittäminen!) ja siinä on onnistuttu. Viime kaudella kärkimiesten pistee-ero ollut kolmea pistettä tuskin kuin ennen avauskisaa? :D

Zanthic

Musta Lammas
Sijainti
Oulu
Katsos, joku puhuu asiaa. Siinä on salaliittoteorioitsijoille miettimistä miksi pistelaskujärjestelmää muutettiin koska se on ihan selvästi Ferraria vastaan.

Ei tahdoton ihmisraunio

Guest
Vai oliko se sittenkin kelju oikean salaliiton peittely-yritys? :D

Wilpuri

Senile Member
Sijainti
hki
Ei tahdoton ihmisraunio:
Mikäli ymmärsin oikein ja tämän F1-Forumin ilmapiiriä nuuskittuani on tämänkin threadin perimmäisenä tarkoituksena tyypilliseen perisuomalaiseen tyyliin tosin ei suoraan sanottuna todistaa kuinka kansainvälinen autourheiluliitto suosii Ferraria muuttamalla jopa pistelaskusysteemiä heille sopivaksi! wink
Minä voin kuitenkin paljastaa että sääntömuutokset ovat pikemminkin päin vastaisia eli tarkoitan että FIA muutti niitä kiristääkseen kilpailua (=Ferrarin ylivoiman lievittäminen!) ja siinä on onnistuttu. Viime kaudella kärkimiesten pistee-ero ollut kolmea pistettä tuskin kuin ennen avauskisaa? :D
Vai olisitkohan ymmärtänyt väärin. Muillekin salaliittoepäilyjä joka paikassa näkeville ja kaikki suomalaiset salaliittoepäilijöiksi yleistäville tiedoksi, että tämän threadin perustaja on Ferrarin värejä kannattava kommentoija.

Vaikka itseäni ei sinänsä hetkauta oikein suuntaan tai toiseen että miten vanhemmilla pistejärjestelmillä olisi käynyt, niin kiitos silti kouvotsvonille tuosta ylläpidosta, onhan noita ihan mukava kuitenkin katsella :) .

<small>[ 21-09-2003, 00:26: Message edited by: Wilpuri ]</small>

Zanthic

Musta Lammas
Sijainti
Oulu
Ei ole todellista, voisko joku poistaa ylimääräiset "trollit" laudalta. Menee jo liikaa komedian puolelle. Haloo???

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
"trollit"? Selvennystä kaipaan asiaan.

Kuten tuossa jo kerrottiinkin, niin tarkoituksenani ei ole ollut Ferrarin/FIAn mustamaalaaminen. Lähinnä tämä on jossittelu-topikki, vaikka totesinkin jossain välissä, että pistetilanne olisi varmaankin suht samanlainen, koska nopeutta olisi kärkiautoilla enemmän luotettavuuden kustannuksella.

Zanthic

Musta Lammas
Sijainti
Oulu
En nyt tarkoittanut että topikissa olisi mitään vikaa. Ihmetyttää vain että Valtte "ei tahdoton ihmisraunio" Laapotti alias matalapaineturbo saa mellastaa ihan rauhassa. Ettei vain noiden nimimerkkien takaa löytyisi joku vakiolautalainen doubtful

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Kyllä urpot hiljentyvät, kun lakkaa vastailemasta provosointeihin. Ainakin itse olen ainakin "pehmeän linjan" kannattaja, en banjoamisen :D