Ralliuutisia, vol 2

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
2488
Sijainti
Lahti
Juuh, kaikki totta. Nykyään voi joillain autoilla pomppia melekosia lentomakihyppyjä, mutta liekkö sellaisia kehveleitä enää elossakaan, joka vanhalla Fordilla lojauttaisi moisen kynsilehtohypyn?
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
3987
Sijainti
Event horizon
Antakaa tuollainen Esko Evgeni Novikoville niin voidaan nähdä mahtiloikkia.... Sinkauttihan hän C4nikin liki maata kiertävälle radalle.....
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
2488
Sijainti
Lahti
Antakaa tuollainen Esko Evgeni Novikoville niin voidaan nähdä mahtiloikkia.... Sinkauttihan hän C4nikin liki maata kiertävälle radalle.....
Heh, tuon ajan Eskoilla niitä tulisi useampikin loikka yhdellä ponkauksella! Hauskan näköistä katsella tuon ajan ralliautojen hyppykäyttäytymistä kun ne usein pompottelivat ainakin kertaalleen vielä sen ensimmäisen alasrysäytyksen jälkeen.
 

AnttiL

It Gets Faster Now!
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
6521

Mikkelsen mahdollisesti tekemässä ensi vuonna käytettävien Pirellin renkaiden kehitystyötä Citroen C3 WRC:llä. Mahdollisesti jo Sardiniassa viivalla.

Autosport taas otsikoi saman jutun Meeken nimellä, mutta jutussa mainittiin mahdollisina Meeken ja Mikkelsenin lisäksi myös Latvala ja Paddon – kuskeja, jotka on ajaneet uuden sukupolven autoja mutta ei ole juuri nyt sopimusta.
 

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
879
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Juuh, kaikki totta. Nykyään voi joillain autoilla pomppia melekosia lentomakihyppyjä, mutta liekkö sellaisia kehveleitä enää elossakaan, joka vanhalla Fordilla lojauttaisi moisen kynsilehtohypyn?
Kysymyksen asettelu on silleen vähän huvittava, että tuskin itse Kynsilehtokaan olisi tuommoista lojauttanut, jos olisi hetki ennen tai heti jälkeen asiaa kysytty. Nykyään toki millon vaan, kun on tarpeeksi aika kullannut muistoja.
 

AnttiL

It Gets Faster Now!
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
6521
Täytyy muistaa myös että Escorteilla yms. vanhemmilla autoilla mutkat ajettiin hitaammin, ja vetopidon heikkoudesta johtuen kiihtyvyyskin oli hitaampaa. Täten hyppyihin harvemmin saatiin kohtalokkaan kovia nopeuksia. Jossain B-ryhmän nelivetoautoilla ehkä oltiin siinä vaiheessa, että hyppyihin ei voinut ajaa niin kovaa kuin autolla olisi päässyt, koska alastulossa olisi lennetty ulos tieltä tai jotain olisi hajonnut. Ja sama sitten taas A-ryhmäläisillä parin välivuoden jälkeen. Nykyautoilla taas saadaan mutkaisemmallakin erikoiskokeella kovia vauhteja hyppyihin, mutta niistä myös selvitään ehjinä alas. Hirvonen taisi sanoa, että Urrian isoon hyppyriin täytyy ottaa vauhtia pois, ei oikein muihin.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
1680
Sijainti
JKL
Hirvonen taisi sanoa, että Urrian isoon hyppyriin täytyy ottaa vauhtia pois, ei oikein muihin.
Mun mielestä Novikov on vetänyt senkin nostamatta. Lensi muuten kauas. Ja selvisi ehjänä...

Ainakin tuosta lentokorkeudesta muihin verraten ei ainakaan paljoa ole jarruttanut...

 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11066
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Heh, tuon ajan Eskoilla niitä tulisi useampikin loikka yhdellä ponkauksella! Hauskan näköistä katsella tuon ajan ralliautojen hyppykäyttäytymistä kun ne usein pompottelivat ainakin kertaalleen vielä sen ensimmäisen alasrysäytyksen jälkeen.
Vielä 1982 1/A-ryhmän Kadett C GT/E:t tekivät noin Ruuhimäessä. Olivat
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
2488
Sijainti
Lahti
Kysymyksen asettelu on silleen vähän huvittava, että tuskin itse Kynsilehtokaan olisi tuommoista lojauttanut, jos olisi hetki ennen tai heti jälkeen asiaa kysytty. Nykyään toki millon vaan, kun on tarpeeksi aika kullannut muistoja.
Se on totta. Mahtihyppy oli vahinko. Paitsi kun siitä puhutaan saunanlaiteilla ja on jokunen promille veressä.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3360
Eikös ST1 omista Shellin Pohjoismaissa, joten voisikohan jompi kumpi olla näin kaukaa haettuna uusi nimisponssi. Tosin, en tiedä, miten Mika Anttosta kiinnostaa moottoriurheilu.
 

Reinweib

Well-known member
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
235
Sijainti
Piilosa
Irrationaalisesti se tarkoittaa sitä, että ko. ralli on ns. "nesteessä".
Jos öljy-yhtiötä ei kiinnosta sponssata maailman parasta rallia, voiko ton "ko." jättää jo pois? Toki voi olla hyvin omistaja-ohjauksen aikaansaannoksiakin.

Jos semisti huumorilinjalla etsitään seuraajaa, niin Toi Ota, jos et muuta saa.
 
Ylös