Ralliuutisia, vol 2

Fenomenal

Well-known member
Liittynyt
21.11.2016
Viestit
79
Olisikohan Ogierin tarvinnut haukkua autoaan Shitroeniksi ja lopulta tallin vetäytyä 2019 päätteeksi, jos seuraavat suunnitellut aerodynamiikka päivitykset olisi saatu autoon ajoissa?
 
Viimeksi muokattu:

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3897
Sääli kun Citroen lähti aikanaan. Mielestäni oli kasvanut jo ihan vakkariksi lajissa.

Noh, mutta uutisiin niin muutamassakin paikkaa somea uutisoidaan Fourmauxin siirtoa Hyundaille varmana. Esim. wrctvitaly, mutta tämäkään ei taida olla mikään virallinen kanava tietenkään.
 

Ripex

Well-known member
Liittynyt
26.4.2017
Viestit
78
Olisikohan Ogierin tarvinnut haukkua autoaan Shitroeniksi ja lopulta tallin vetäytyä 2019 päätteeksi, jos seuraavat suunnitellut aerodynamiikka päivitykset olisi saatu autoon ajoissa?
Eikös nuo ole 2019 aeroilla eikä niillä mitä testasivat ja suunnittelivat
 

Fenomenal

Well-known member
Liittynyt
21.11.2016
Viestit
79
Niin nämä Ginon autot ovat 2019 specseillä, ei se millä Mikkelsen ajeli rengastestejä Pirellille. Sitä tarkoitin viestilläni, että olisipa kerennyt tulemaan ajoissa verrattuna sarjan muihin siipiautoihin. Olihan tämäkin 2019 jo eteenpäin menoa aikaisempaan lähes R5 tasoiseen ulkonäköön verrattuna esim. hurjaan Tommin pajan Toyotaan.

Tottakai autossa Meeken mieltymysten jäljiltä oli varmasti muutakin pahasti vialla, ei pelkkä aerodynamiikka. Tiimikaveri Lappi oli kyllä aivan kuutamolla, mutta Ogier kuitenkin voitti 3 kilpailua kaudella ja ilman sitä kesän notkahdusta taisteli kuitenkin melko hyvin mestararuudesta.
 

Ripex

Well-known member
Liittynyt
26.4.2017
Viestit
78
Niin nämä Ginon autot ovat 2019 specseillä, ei se millä Mikkelsen ajeli rengastestejä Pirellille. Sitä tarkoitin viestilläni, että olisipa kerennyt tulemaan ajoissa verrattuna sarjan muihin siipiautoihin. Olihan tämäkin 2019 jo eteenpäin menoa aikaisempaan lähes R5 tasoiseen ulkonäköön verrattuna esim. hurjaan Tommin pajan Toyotaan.

Tottakai autossa Meeken mieltymysten jäljiltä oli varmasti muutakin pahasti vialla, ei pelkkä aerodynamiikka. Tiimikaveri Lappi oli kyllä aivan kuutamolla, mutta Ogier kuitenkin voitti 3 kilpailua kaudella ja ilman sitä kesän notkahdusta taisteli kuitenkin melko hyvin mestararuudesta.
Siinä Mikkelsen pirelli ja Uusi aero proto mikä ei koskaan viivalle kerennyt
WRC-Pirelli-AndreasMikkelsen-main_i.jpg1000587.jpg
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16080
Sijainti
Tampereen lenkki
Tottakai autossa Meeken mieltymysten jäljiltä oli varmasti muutakin pahasti vialla, ei pelkkä aerodynamiikka. Tiimikaveri Lappi oli kyllä aivan kuutamolla, mutta Ogier kuitenkin voitti 3 kilpailua kaudella ja ilman sitä kesän notkahdusta taisteli kuitenkin melko hyvin mestararuudesta.
Lappihan kyllä nappasi Citroenilla useamman kakkossijan, myös Jyskälässä. Mutta ongelmana oli osittain Ogierin säädöillä ajaminen, ja toisaalta tehdastallin hidas byrokratia uusien osien kehittämiseen. Ogier taas mystisesti pärjäsi Citroenilla soralla ihan hyvin, assulla ei.

Ja sehän ei ollut Ogier, joka haukkui shitroeniksi, vaan rouva Kaiser. Tämä sen jälkeen kun Saksan MM-rallissa Ogier oli sanonut että "I can't drive this car on tarmac" ja Espanjassa ohjaustehostin hajosi heti alkuunsa.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3897
En muuten edes muistanut että tuo proto oli noin härskin näköinen. Olisi ollut kiva nähdä viivalla. Ei se edellinen mallikaan mikään aivan susi ollut, mutta ei toki niin hyvä kuin Toyota (ja/tai Hyundai)
 

Ripex

Well-known member
Liittynyt
26.4.2017
Viestit
78
En muuten edes muistanut että tuo proto oli noin härskin näköinen. Olisi ollut kiva nähdä viivalla. Ei se edellinen mallikaan mikään aivan susi ollut, mutta ei toki niin hyvä kuin Toyota (ja/tai Hyundai)
Joo toi oli kyllä aika häijy, olis ollu kiva nähdä miten tuo olis menny sit muita vastaan
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3897
Kohtahan niitä paikkoja pitäisi aueta. Siellä on monta kuskia jo "iällä" ja esim. Kallen tulevaisuus pitemmän päälle myös auki.

Toisaalta kyllä niitä näyttöjäkin pitäisi taas saada ja onhan siellä tunkua nuoremmistakin.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16080
Sijainti
Tampereen lenkki
Eihän tuo sen kummempaa välttämättä tarkoita koska kuka tahansa tuolla pääsee ajamaan jos on rahaa. Mutta tarkoittaa se kuitenkin sitä että Hyundain kanssa leikkiminen on loppu.
Ite mietin ekana että Suninen palkattu tekeen kehitystestiä. Mutta sekin tarkoittaisi Hyundailta lähtöä.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3401
Sijainti
Lahti
Ite mietin ekana että Suninen palkattu tekeen kehitystestiä. Mutta sekin tarkoittaisi Hyundailta lähtöä.
Olisi aika mellevää, jos talleilla, kuten nyt Toyotalla, olisi yhtä tiukka satsaus WRC2-luokkaan kuin siihen "pääluokkaan", ja että mestaruudet siinä koettaisiin yhtä arvokkaana kuin pääluokan mestaruus. Ajattelen lähinnä sitä, kuinka esimerkiksi motocrossissa ajetaan MX2- ja MX1-luokan mestaruudesta, ja vaikka pienemmästä luokasta aina (säännöt ovat heillä vähän kummat, koska käyttävät typerää ikärajoitesääntöä) pyritäänkin nousemaan siihen isoon luokkaan, niin silti MX2-luokan mestaruutta pidetään todella isona juttuna. Rallipuolella jos onnistuttaisiin nostamaan WRC2-luokan mestaruus arvoon arvaamattomaan, Toyota voisikin houkutella ja palkata vaikka sitten Lapin ja Sunisen niitä kakkosia ajamaan. Kyä lähtisi!
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16080
Sijainti
Tampereen lenkki
Itse mietin että voitaisiin tehdä pääluokkaan joku sääntö että vain kaksi kuskia voi ajaa tallipisteistä, paitsi kolmas, jos on nuori kuski tai WRC2-mestari. Tällä saataisiin konkreettinen hyöty siitä, että voittaa WRC2:n.
 
Ylös