Eikös nuo ole 2019 aeroilla eikä niillä mitä testasivat ja suunnittelivatOlisikohan Ogierin tarvinnut haukkua autoaan Shitroeniksi ja lopulta tallin vetäytyä 2019 päätteeksi, jos seuraavat suunnitellut aerodynamiikka päivitykset olisi saatu autoon ajoissa?
Ovat. Se, mitä ehtivät vielä testata Suomessakin, oli kulmissa isommat, päädyt kiinni ja renkaan päälläkin läpäreet.Eikös nuo ole 2019 aeroilla eikä niillä mitä testasivat ja suunnittelivat
Siinä Mikkelsen pirelli ja Uusi aero proto mikä ei koskaan viivalle kerennytNiin nämä Ginon autot ovat 2019 specseillä, ei se millä Mikkelsen ajeli rengastestejä Pirellille. Sitä tarkoitin viestilläni, että olisipa kerennyt tulemaan ajoissa verrattuna sarjan muihin siipiautoihin. Olihan tämäkin 2019 jo eteenpäin menoa aikaisempaan lähes R5 tasoiseen ulkonäköön verrattuna esim. hurjaan Tommin pajan Toyotaan.
Tottakai autossa Meeken mieltymysten jäljiltä oli varmasti muutakin pahasti vialla, ei pelkkä aerodynamiikka. Tiimikaveri Lappi oli kyllä aivan kuutamolla, mutta Ogier kuitenkin voitti 3 kilpailua kaudella ja ilman sitä kesän notkahdusta taisteli kuitenkin melko hyvin mestararuudesta.
Lappihan kyllä nappasi Citroenilla useamman kakkossijan, myös Jyskälässä. Mutta ongelmana oli osittain Ogierin säädöillä ajaminen, ja toisaalta tehdastallin hidas byrokratia uusien osien kehittämiseen. Ogier taas mystisesti pärjäsi Citroenilla soralla ihan hyvin, assulla ei.Tottakai autossa Meeken mieltymysten jäljiltä oli varmasti muutakin pahasti vialla, ei pelkkä aerodynamiikka. Tiimikaveri Lappi oli kyllä aivan kuutamolla, mutta Ogier kuitenkin voitti 3 kilpailua kaudella ja ilman sitä kesän notkahdusta taisteli kuitenkin melko hyvin mestararuudesta.
Joo toi oli kyllä aika häijy, olis ollu kiva nähdä miten tuo olis menny sit muita vastaanEn muuten edes muistanut että tuo proto oli noin härskin näköinen. Olisi ollut kiva nähdä viivalla. Ei se edellinen mallikaan mikään aivan susi ollut, mutta ei toki niin hyvä kuin Toyota (ja/tai Hyundai)
Tuli ihan sivuhuomiona mieleen, että Lappi taisi Krisse Sohlbergin haastattelussa sanoa tästä 2019 Jyskälästä, että en ole ikinä vetänyt niin riskillä tms.Lappihan kyllä nappasi Citroenilla useamman kakkossijan, myös Jyskälässä.
Ite mietin ekana että Suninen palkattu tekeen kehitystestiä. Mutta sekin tarkoittaisi Hyundailta lähtöä.Eihän tuo sen kummempaa välttämättä tarkoita koska kuka tahansa tuolla pääsee ajamaan jos on rahaa. Mutta tarkoittaa se kuitenkin sitä että Hyundain kanssa leikkiminen on loppu.
Olisi aika mellevää, jos talleilla, kuten nyt Toyotalla, olisi yhtä tiukka satsaus WRC2-luokkaan kuin siihen "pääluokkaan", ja että mestaruudet siinä koettaisiin yhtä arvokkaana kuin pääluokan mestaruus. Ajattelen lähinnä sitä, kuinka esimerkiksi motocrossissa ajetaan MX2- ja MX1-luokan mestaruudesta, ja vaikka pienemmästä luokasta aina (säännöt ovat heillä vähän kummat, koska käyttävät typerää ikärajoitesääntöä) pyritäänkin nousemaan siihen isoon luokkaan, niin silti MX2-luokan mestaruutta pidetään todella isona juttuna. Rallipuolella jos onnistuttaisiin nostamaan WRC2-luokan mestaruus arvoon arvaamattomaan, Toyota voisikin houkutella ja palkata vaikka sitten Lapin ja Sunisen niitä kakkosia ajamaan. Kyä lähtisi!Ite mietin ekana että Suninen palkattu tekeen kehitystestiä. Mutta sekin tarkoittaisi Hyundailta lähtöä.