Suomalaisia kusetetaan?

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Runar ja Kyllikki sanoi:
Jos luet tuon tarkemmin postaukseni, niin se ei pitänyt sisällään väitettä että kyseisen järjestelmän puolustelija olisit sinä.
Mutta nyt kun vartavasten kysyit, niin vastaan saman kuin Sam ja KnowHow ovat sinulle jo vastanneet.
Ja minä vastasin heille.

Samalla voisi toki ihmetellä, että miksi minut sitten nostit esiin?
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Tästä tulee hyvä jarna :d

Runar ja Kyllikki sanoi:
Kyllä Jaskan kannattaa ehdottomasti puolustaa pientä köyhää raukkaa ja sen firmaa.
Edelleen voisin kysyä, missä puolustelin häntä. Tiedustelin vain faktoja syytösten tueksi, kai sinäkin tajuat eron.

Runar ja Kyllikki sanoi:
Vaikkei sitä firmaa ja tyyppiä kukaan olekaan arvostellut, niin siitä huolimatta kannattaa ottaa linja "Hahmoa haukutaan kuin vierasta sikaa". Ihan vaan varmuuden vuoks kannattaa nyt jo puolustella ja kääntää puheenaihe siihen...
Minä vain kysyin, miten hänen palkat liittyvät asiaan, homma jota kukaan ei ole vielä kertonut.

Runar ja Kyllikki sanoi:
Seuraavaks kuulemme varmaan ne jo niin tutut "kun argumentit loppuu käydään haukkumaan persoonaa"-jutut. Sillä saa vielä tehokkaammin huomion pois itse asiasta.
NO mitäpä sitä muuta voi todeta, jos noin käy.

Runar ja Kyllikki sanoi:
Siihen se keskustelu sitten usein loppuukin ja Jaska julistautuu voittajaksi)
:D MINÄHÄN tuota harrasta :D
 

Archie

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
13050
jaska sanoi:
En kyllä ymmärrä tuota Medone Oy:n johtajan palkkatulojen yhteyttä tähän.

Mutta muuten kyllä :thumbdown: (tuon hesarin artikkelin perusteella) jos RY on moista onnistunut pyörittämään (ilmeisesti 0-tuloksella) niin luulisi sen joltain muultakin onnistuvan.

Siitä vain Knoukkari RY:tä perustamaan ;)
jaska, tämä oli sinun ensimmäinen viesti tähän asiaan. Ei sanaakaan sotaveteraaneista, hoitohenkilökunnan tilanteesta tai muusta, jotka useimpia ihmisiä tuossa Knowhown viestissä koskettivat. Ensimmäinen kommentti on En kyllä ymmärrä tuota Medone Oy:n johtajan palkkatulojen yhteyttä tähän. . Ja sitten sä mietit, että missä meni vikaan kun kaikki alkaa vittuilla..
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Willer sanoi:
jaska, tämä oli sinun ensimmäinen viesti tähän asiaan. Ei sanaakaan sotaveteraaneista, hoitohenkilökunnan tilanteesta tai muusta, jotka useimpia ihmisiä tuossa Knowhown viestissä koskettivat. Ensimmäinen kommentti on En kyllä ymmärrä tuota Medone Oy:n johtajan palkkatulojen yhteyttä tähän. . Ja sitten sä mietit, että missä meni vikaan kun kaikki alkaa vittuilla..
Niimpä, koska tuo on asia, jota en ymmärrä.

Mm. tässä viestissä sitä koitin kysyä mutta itsestään selvää asiaa Knoukkari ei vaivaudu selittämään.

Toki tiesin, että tästä tulee jarna, mutta miksi silti pitäisi pelätä asialla ihmettelyä, koska minusta tuo ei liity uutiseen mitenkään?
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Uutisissa hehkutettiin suomalaisen palkansaajan ostovoiman kasvua 5% vuodessa. Hölynpölyä. Kustannukset nousseet about 10%, ja esim eläkkeet ja muut lakiperusteiset tuet ei juur mitään. On se kumma kun ostovoima nousee vuodesta toiseen ja tavallisen ihmisen elintaso laskee.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
jaska sanoi:
Edelleen voisin kysyä, missä puolustelin häntä. Tiedustelin vain faktoja syytösten tueksi, kai sinäkin tajuat eron.

Minä vain kysyin, miten hänen palkat liittyvät asiaan, homma jota kukaan ei ole vielä kertonut.
Eihän sinulla itse ole mitään faktoja tarjolla "syytösten kumoamiseksi". Vielä vähemmän mitä tässä on tarjoiltu "syytösten tueksi". Syyttäminen on aika rankka sana, ennemminkin kuulostaa faktalta että mies (ja muut osakkaat) ovat rikastuneet verovaroin ja julkisensektorin hädällä. Ja lisää pelieuroja kerääntyy jatkossakin hoitamisen kulujen sijasta tälle porukalle.

Se vaan nyt on niin, että Jaskan mielipiteet ovat faktoja ja muiden perättömiä syytöksiä. Ei auta vaikka hakkaisi päätä seinään. :jaska: Kas näin. :D
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
jaska sanoi:
Edelleen voisin kysyä, missä puolustelin häntä. Tiedustelin vain faktoja syytösten tueksi, kai sinäkin tajuat eron.
Minkä ihmeen syytösten? Ne syytökset on ihan sun itsekeksimiä ja alat muita arvostella itsekeskimistäsi syytöksistä. Ja nytkin taas lähdet siitä, että tuo keksimäsi juttu, että täällä on "Hahmoa arvosteltu kuin vierasta sikaa" olisi mutta kuin itse keksimääsi lööperiä.

[RAUTALANKAA]
KUKAAN TÄLLÄ PALSTALLA EI OLE SYYTTÄNYT MEDONEN TOIMITUSJOHTAJAA/OMISTAJAA YHTÄÄN MISTÄÄN
[/RAUTALANKAA]

Sä vaadit toisia esittämään faktaa itse keksimiesi, oletettujen syytösten tueksi. Huomaatko siinä itse mitään ristiriitaa?
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Formulanomi sanoi:
Eihän sinulla itse ole mitään faktoja tarjolla "syytösten kumoamiseksi". Vielä vähemmän mitä tässä on tarjoiltu "syytösten tueksi". Syyttäminen on aika rankka sana, ennemminkin kuulostaa faktalta että mies (ja muut osakkaat) ovat rikastuneet verovaroin ja julkisensektorin hädällä. Ja lisää pelieuroja kerääntyy jatkossakin hoitamisen kulujen sijasta tälle porukalle.

Se vaan nyt on niin, että Jaskan mielipiteet ovat faktoja ja muiden perättömiä syytöksiä. Ei auta vaikka hakkaisi päätä seinään. :jaska: Kas näin. :D
Siis oikeesti, luetteko te edes mun viestejä?

Linkki1

Niin selvennetään vielä, että jos tuo firma tekee tällä busineksella kauheaa voittoa, niin olen valmis liittymään lynkkausrintamaan. Mutta en ennen faktoja.
Minua kiinnostaa mm.
...
Edelleen toistasin sitä, että ennen lynkkausta selvitetään faktat, vaikka se tylsää oiskin. Jookos?
Missä kohdassa tuossa väitin tietojani faktoiksi ?

Linkki 2
En sano että noin on, mutta ette tekään voi sanoa että noin ei ole.
.. on kyllä ensimmäinen kerta kun kukaan pohjustaa faktaa noin.

Linkki 3

Mä taas olen valmis tuomitsemaan Medonen toiminnan, jos faktat sitä edellyttää, mutta en ennen faktoja.
Harvemminen faktat tunteva ihminen tuommoista kirjoittaa.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Runar ja Kyllikki sanoi:
Minkä ihmeen syytösten? Ne syytökset on ihan sun itsekeksimiä ja alat muita arvostella itsekeskimistäsi syytöksistä. Ja nytkin taas lähdet siitä, että tuo keksimäsi juttu, että täällä on "Hahmoa arvosteltu kuin vierasta sikaa" olisi mutta kuin itse keksimääsi lööperiä.

[RAUTALANKAA]
KUKAAN TÄLLÄ PALSTALLA EI OLE SYYTTÄNYT MEDONEN TOIMITUSJOHTAJAA/OMISTAJAA YHTÄÄN MISTÄÄN
[/RAUTALANKAA]

Sä vaadit toisia esittämään faktaa itse keksimiesi, oletettujen syytösten tueksi. Huomaatko siinä itse mitään ristiriitaa?
Niiden legendaaristen rivien välistä voi kyllä melko suoraan lukea, että häntä haukutaan (ison) rahan tekemisestä sotaveteraanien ahdingolla.

Pyydän anteeksi niiltä, ketkä ei tätä tarkoittanut.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Jaska:
Tuskinpa kukaan täällä alkaa Medonen tilinpäätöksiä yms. faktatietoja tutkimaan/tulkitsemaan. Harvemmin täältä mistään keskusteluista löytyy sellaisia kiistattomia faktoja. Se, että sä peräät niitä meiltä on naurettavaa. ;)

Miehen pääomatulot ja ansiot tiedetään ja sen, että tämä on äkkirikastunut bisneksellään. Aina löytyy niitä, jotka osaavat oikeaan aikaan panostaa oikeisiin asioihin. Kautta aikojen esim. sotien aikana tietyt liikemiehet ovat saavuttaneet suurta menestystä muiden kustannuksella. Saman tyyppisestä asiasta on nyt kyse. Sitä voi sitten itse tykönään miettiä kuinka suuressa arvossa tätä asiaa pitää.

Tämä Medone ja Karjalainen ovat löytäneet hyvän ja tuottavan sekä takuuvarman bisneksen. Maksaja löytyy aina. Valtio/Kunnat tai joku muu instanssi esim. tässä Kuusikoti tapauksessa voisi olla vaikkapa sotainvalidiliitto.

Yksityistäminen on jossakin asioissa ihan ok. Kaikkiin se ei sovi - kuten tähän otsikon caseen.

Willer sen jo sanoi:
Toisaalta yritystoimintaan kuuluu voitot, ja siksi terveydenhuolto pitäisikin pääosin järjestää julkisin varoin.
Edit: Laitetaan tähän vielä Ruunarinkin kommentti, joka kosketti:
Tässä tapauksessa tuo miljoona vuodessa on suoraan verorahoista maksettu. Yksikään ihminen ei ole Suomen terveydenhuollolle niin tärkeä, että kukaan voisi millään ilveellä puolustella sellaista järjestelmää joka tuottaa joillekin henkilöille noin mittavia voittoja julkisesta, meidän kaikkien yhteisesti rahoittamasta terveydenhuollosta. Paitsi Jaska.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Tuohon Nomin lainaamaan Willerin kommenttiin .. järjestetäänhän tuo nytkin julkisin varoin ;) .. mutta joo, ymmärrän mitä siinä haetaan. Vaikkain olen eri mieltä, sillä uskon että jossain tilanteissa yksityiset voi järjestää palvelut tehokkaammin, ei aina. Siksi mielestäni joka tilanteessa pitää käyttää tarveharkintaa, eikä tehdä fanaattista päätöstä suuntaan tai toiseen.

Ja tuon TJ:n palkan voi ajatella 5000e / päivä. Tai jos hällä keskimäärin 800 lääkäriä on töissä (/KK) ja jokainen tekee yhden päivystyksen / kk (veikkaisin enemmän) niin tuo on ~45e / päivystys. Jos lääkäri ansaitsee sen tonnin (vai mitä ne noista päivystyksistä repii) niin ei paha kustannus paikan hankkimisesta.

Tosin Nomi osui oikeaan verratessaan sotaan, jotta kyllähän tuo rahansa tekee julkisenterveydenhuollon ahdingolla, turha sitä on kiistää. Tosin aina voi kysyä, että mikä on se vaihtoehto ?
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
jaska sanoi:
Niiden legendaaristen rivien välistä voi kyllä melko suoraan lukea, että häntä haukutaan (ison) rahan tekemisestä sotaveteraanien ahdingolla.

Pyydän anteeksi niiltä, ketkä ei tätä tarkoittanut.
Mikä sun asiasi oikeastaan tässä toikissa on, muu kuin tivata faktoja sellaisten itsekeksimiesi syytösten tueksi, joita ei kukaan forumilainen ole edes esittänytkään?

Missä kohdassa, edes rivien, välissä tyyppiä "haukutaan kuin vierasta sikaa"?

Tass vähän offtopicia:
Jaska, tää voi tulla sulle yllätyksenä...mutta itse kun olet ihan tavallinen, velkainen työläinen, tavallisten työtätekevien ihmisten poika, niin ei nuo 5000 euroa päivässä tienaavat tule koskaan millään tavalla korvaamaan ja hyvittämään sulle sun lojaaliuttas heitä kohtaan. Vaikka sä olet miten jarnahalukas tahansa ja karvat pystyssä joka kerta kun edes _oletat_, että jotain sun kuukausiapalkkasi muutamassa tunnissa tienaavaa syytetään jostain, niin yhtälailla sä olet niille massaa jolta se raha otetaan. Jos ja voi varmuudella sanoa 'kun', sä osut siihen kohtaan, että leikkaukset koskee sinuakin ja sillä keinoin saadaan jollekin miljonäärille lisää rahaa, ei sun lojaalius heitä kohtaan tule auttamaan sua pätkän vertaa.
Niinkuin sätissä eräs ihminen (hieman mukaellen) asian ilmaisi: Toivottavasti sä et siinä vaiheessa kun makaat jossain hoitokodissa unohdettuna kroonikkovaipoissa ihmettele missä ne kusettajat nyt on. Kun koko aiemman elämän ajan kusettajia riitti ja kärkkäästi annoit myös kusettaa itseäsi.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
jaska sanoi:
Tosin aina voi kysyä, että mikä on se vaihtoehto ?
Sen kummemmin miettimättä tulee mieleen, että miksei Espoon kaupunki olisi voinut jatkaa tuon Kuusikoti ry:n toimintaa (omakustannusperiaatteella) omissa nimissään.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Mr Natural sanoi:
Sen kummemmin miettimättä tulee mieleen, että miksei Espoon kaupunki olisi voinut jatkaa tuon Kuusikoti ry:n toimintaa (omakustannusperiaatteella) omissa nimissään.
Ei kai sovi imagoon :confused:
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Runar ja Kyllikki sanoi:
Mikä sun asiasi oikeastaan tässä toikissa on, muu kuin tivata faktoja sellaisten itsekeksimiesi syytösten tueksi, joita ei kukaan forumilainen ole edes esittänytkään?

Missä kohdassa, edes rivien, välissä tyyppiä "haukutaan kuin vierasta sikaa"?
No esim.
Kyllähän se jumalauta liittyy kun sotaveteraanien asialla aletaan tekemään pisnestä.
tai tässä
Oletan, että uusi yritys ei tule tekemään hommia pienellä marginaalilla Ei ole näin toiminut aikaisemminkaan, kun on varaa maksaa todella huomattavan korkeaa liksaa ainakin yhdelle henkilölle.
todetaan melko suoraan, että firma aikoo rahastaa veteraaneilla
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Mr Natural sanoi:
Sen kummemmin miettimättä tulee mieleen, että miksei Espoon kaupunki olisi voinut jatkaa tuon Kuusikoti ry:n toimintaa (omakustannusperiaatteella) omissa nimissään.
tuossa tarkoitin kyllä lähinnä yleisesti.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
jaska sanoi:
tuossa tarkoitin kyllä lähinnä yleisesti.
Onhan tuota jo jotain tehty; on lisätty lääketieteen opiskelijoiden aloituspaikkoja ja myönnetty EU:n ulkopuoleltakin tuleville lääkäreille aikaisempaa vaivattomammin työlupia. Tietysti nykyinen lääkäripula olisi ollut hyvä nähdä jo aiemmin.

Muuten olen samoilla linjoilla Willerin kanssa siinä, että ainakin siihen asti kunnes päättäjät oppivat kilpailuttamaan ulkoistuksiaan ja muitakin hankintojaan kustannustietoisemmin ja ilman jääviysongelmia, lakisääteiset terveyspalvelut olisi hyvä säilyttää kokonaan julkisella sektorilla. Hedelmöityshoidot ym. voisi sitten jättää kokonaan yksityiselle puolelle.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Ihan asiaton kommentti täältä tähän nyt kyllä. Joku talousrikollinen tuomittiin vankeuteen ja hän sai suorittaa rangaistuksensa yhdyskuntapalveluna. Palvelupaikaksi tuli vanhainkoti. Perusteluna paikalle oli se, että tyyppi oli jo tottunut mummoja kus*ttamaan.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Muutama fakta maasta, jossa terveydenhuoltojärjestelmä on yksityistetty ja rahoitettu pääosin yksityisillä sairausvakuutusmaksuilla. Ja maa on USA.
Vuonna 2002 jenkkien terveydenhoitojärjestelmä maksoi 5274 dollaria henkeä kohden. Suomessa 1852 ja vertailun vuoksi naapurimaassaan Kanadassa 2222 dollaria, joka on tyypillisen teollisuusmaan keskiarvo.

Kalleudestaan huolimatta jenkkiversion tulokset ovat surkeita. Elinikäennuste on jäljessä kolme vuotta vastaavien teollisuusmaiden ennusteesta.

Lapsikuolleisuus on korkeampi kuin missään muussa teollisuusmaassa.

Eikä tässä vielä kaikki. Työikäinen väestö on alkanut pudota pois vakuutusperusteisen terveydenhuollon piiristä, koska he eivät ole kyenneet vakuutusmaksuja maksamaan.

Suurin syy on maksukyvyn katoamiseen, on suurteollisuudessa syntynyt linjapäätös säästää ja nostaa tuottavuutta jättämällä työntekijöiden sairausvakuutusmaksut pois.

Yli puolet henkilökohtaisista konkursseista on seurausta ylisuurista sairaustumisen aiheuttamista kuluista.

Lääkäreitä Yhdysvalloissa on sen sijaan melkein kaksi kertaa enemmän kuin Suomessa asukasmäärään suhteutettuna.

Keitähän nämä lääkärit mahtavatkaa hoitaa? Millä kustannuksilla ja lopulta: kenen ja minkä kustannuksella?

Ehkä kannattaisi täällä kotomaassammekin hieman pohtia näitä asioita.

Ja, nimenomaan, ennen kuin alamme yksityistämällä ja ulkoistamalla terveydenhuoltojärjestelmäämme tehostamaan.
 
Ylös