Talvitestit 2006-2007

JT

Well-known member
Liittynyt
24.11.2003
Viestit
386
En tiedä, milloin nuo kyseiset 2004 testit on ajettu ja mistä mainitut ajat ovat peräisin, mutta kyllähän McLarenin vaikeudet olivat tuolloin jo testien perusteella kaikkien nähtävissä. Sama pätee viime vuoteen. Asian voinee tarkastaa vanhoista topiceista, jos sellaisia on vielä olemassa. Jos McLaren sai jonakin päivänä ajettua huippuaikoja, niin kyse oli ilmiselvästi kevyellä autolla ajetuista pr-kierroksista. Nyt voisi päätellä, että auto kulkee ihan oikeastikin hyvin, kun McLaren-kuskit ovat koko ajan tuloslistojen kärjessä, niin aamu- kuin iltapäivälläkin. Jos avauskisa siis ajettaiisin nyt, McLaren olisi luultavasti vahvoilla.

Ferrarin suorituskyky pysyi vuonna 2004 poikkeuksellisen hyvin piilossa aina viimeisiin testeihin asti, jolloin Schumi ajoi (muistaakseni) Imolassa huippuaikoja Bridgestonen uusilla rengasseoksilla.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Kysymykset: "onko ferrarilla jo kaks uutta autoa?" ja "missä olis muitakin kuin vain top 3:n aikoja?" eivät liene vielä saaneet vastausta...
 

Jarvis

Well-known member
Liittynyt
7.5.2005
Viestit
111
Sijainti
Vantaa
talakem sanoi:
Katkeruuden mistä? Tasaisia aikoja ne vaan vetää...
Katkeruuden siitä että heti kun Kimi siirtyi Ferrarille niin McLarenista tuli sarjan nopein talli (huom.ei siltikään luotettavin) testi testin perään joskus jopa yli sekunnin erolla muihin kun taas Ferrari on nykyään keskikastin talli ja vieläpä epäluotettava.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Ghost_Glove sanoi:
Kysymykset: "onko ferrarilla jo kaks uutta autoa?" ja "missä olis muitakin kuin vain top 3:n aikoja?" eivät liene vielä saaneet vastausta...
Kyllä Massan piti ajaa myös F2007: kaa? Ennakko tietojen mukaan...
Testit jatkuvat kyllä huomennakin...
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Jarvis sanoi:
Katkeruuden siitä että heti kun Kimi siirtyi Ferrarille niin McLarenista tuli sarjan nopein talli
Heh heh... muista sentään katsoa ensimmäiset kisat...

Hyvä että odotukset kohoavat ennen kauden alkua...:D
 

miksu

Well-known member
Liittynyt
23.2.2005
Viestit
559
Sijainti
Väkivaltakunta
Jarvis sanoi:
Katkeruuden siitä että heti kun Kimi siirtyi Ferrarille niin McLarenista tuli sarjan nopein talli (huom.ei siltikään luotettavin) testi testin perään joskus jopa yli sekunnin erolla muihin kun taas Ferrari on nykyään keskikastin talli ja vieläpä epäluotettava.
aika kovia johtopäätöksiä testeistä :thumbfh:
 

Jarvis

Well-known member
Liittynyt
7.5.2005
Viestit
111
Sijainti
Vantaa
Oberfeldwebel sanoi:
Otetaanpa esimerkki: McLaren ajaa aamupäivällä lyhyitä stinttejä testaten pehmeämpiä rengasseoksia. Renault puolestaan ajaa täydellä tankilla ja kokeilee kovempia rengasseoksia; McLaren siis aamupäivän jälkeen kärjessä. Iltapäivällä McLaren testaa raskasta autoa kovilla seoksilla ja Renault kokeilee miten paljon pehmeärengas vaikuttaa, yks kaks Renault onkin tulosliuskassa kärjessä. Onko Renault ajanut pr-kierroksen kuten sinä annat ymmärtää?

Vai olisiko niin että Renault on vain nopeampi?

Voinko siis todeta että olet tietämätön tai katkera? Sinun mukaan näin voin todeta. Ja sen myös tein.
Mäcit on käytännössä joka testissä aamusta iltaan kärjessä ja ajat paranevat pitkin päivää samaa tahtia muiden kanssa, joten voi siis jo sanoa että kyse ei ole pelkistä lyhyistä stinteistä. Kai muutkin ajavat jossakin välissä niitä ja tuskin sentään mäcit läpi jokaisen testipäivän pelkkiin lyhyisin stintteihin keskittyvät?

Mitä katkeruuteen tulee niin, kyllä olen erittäin katkera Ferrarille jatkuvasta kusettamisesta FIAn kääntäessä katseensa sivuun. Kukaan tuskin on huomannut moista kirjoituksistani:D
 

Jarvis

Well-known member
Liittynyt
7.5.2005
Viestit
111
Sijainti
Vantaa
formulastara sanoi:
Tuossa aiemmin oli hyvä kirjoitus napattu Renaultin blogista. Ei todellakaan ole vain "yksinkertaisesti selvää", että Mclarenit ovat nopeimpia, jos luet sen jutun.

Tääkin kertonee jotain...:

Quote Hurjapäätön:
Löysin toiselta foorumilta vuoden 2004 Jereszin testien aikoja:

Quote:
1. Raikkonen McLaren 1:16.125
2. Gene Williams 1:16.341
3. R.Schumacher Williams 1:16.359
4. Montoya Williams 1:16.721
5. Coulthard McLaren 1:17.074
6. de la Rosa McLaren 1:17.240
7. Trulli Renault 1:17.683 318
8. Montagny Renault 1:17.878
9. Sato BAR 1:17.945
10. Briscoe Toyota 1:17.959
11. Zonta Toyota 1:17.974
12. Massa Ferrari 1:18.409
13. Panis Toyota 1:18.513
14. Button BAR 1:18.575
15. Badoer Ferrari 1:18.576
16. Davidson BAR 1:18.830
17. da Matta Toyota 1:19.589


Et niinku jos f2004 oli ihan ylivoimainen F1-auto vuonna 2004, niin kumman "yksinkertaisen hitaita" ne vielä tuossa testissä oli. Ja Mclarenit oli kyllä aika "yksinkertaisen nopeita", kun ottaa huomioon heidän alkukauden rämpimisen. =)
Ferraria lukuunottamatta toi lista näyttää silloisten voimasuhteiden kaltaiselta. Ferrari oli tohon aikaan kuitenkin "erikoistapaus" omineen testiratoineen ilman testirajoituksia jolloin pystyivät vetämään lyhyitä stinttejä "piilossa" ja siten "piilottamaan nopeutensa halutessaan kun muilla ei ollut vastaavia mahdollisuuksia. Ferrarien sijoitusta tossa selittää lisäksi kuljettajat (Massa ajoi Sauberilla ja ei ollut tottunut Ferrariin ja Baboer on... no Badoer).
 

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
Jarvis sanoi:
Mäcit on käytännössä joka testissä aamusta iltaan kärjessä ja ajat paranevat pitkin päivää samaa tahtia muiden kanssa, joten voi siis jo sanoa että kyse ei ole pelkistä lyhyistä stinteistä.
Ja Mäkeillä ollu vielä suunnilleen kaks kertaa enemmän kierroksia kuin muilla, niinkuin tänäänkin noin 200!!! :thumbup:
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Jarvis sanoi:
Ferraria lukuunottamatta toi lista näyttää silloisten voimasuhteiden kaltaiselta. Ferrari oli tohon aikaan kuitenkin "erikoistapaus" omineen testiratoineen ilman testirajoituksia jolloin pystyivät vetämään lyhyitä stinttejä "piilossa" ja siten "piilottamaan nopeutensa halutessaan kun muilla ei ollut vastaavia mahdollisuuksia. Ferrarien sijoitusta tossa selittää lisäksi kuljettajat (Massa ajoi Sauberilla ja ei ollut tottunut Ferrariin ja Baboer on... no Badoer).
Jarvis rajoita nyt vähän tuota hihhulointia. Oletko itse menettänyt toivosi, mitä tulee Kimin mahdollisuuksiin, vai kuulutko Kimivihaajien leiriin? Vai oletko vain ns. "hätäisten johtopäätösten mies", Kun kerta Ferrarin voit jo nyt sanoa keskikastin talliksi, ja epäluotettavaksi sellaiseksi? Oletko perillä testaamisen lain'alaisuuksista? Luitko edes aiemmin postatun varsin asiallisen kirjoituksen(Renault-blog)testeistä, ja siitä, kuinka niistä voidaan - tai lähinnä ei voida vetää johtopäätöksiä? Jäitä hattuun.

Mitä tulee noihin 2004 testiaikoihin, niin ei se Mclaren kyllä noin hyvältä näyttänyt, ei ennen Tombazisin rankkoja muutoksia autoon.
 

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
Jarvis sanoi:
Ferraria lukuunottamatta toi lista näyttää silloisten voimasuhteiden kaltaiselta. Ferrari oli tohon aikaan kuitenkin "erikoistapaus" omineen testiratoineen ilman testirajoituksia jolloin pystyivät vetämään lyhyitä stinttejä "piilossa" ja siten "piilottamaan nopeutensa halutessaan kun muilla ei ollut vastaavia mahdollisuuksia.
Niin, ja Ferrari sai Bridgestonen "superrenkaat" vasta viimeisiin testeihin ennen kauden alkua tuona vuonna. Ettei siinä kai sen kummempaa sandbaggingiä ollu kehissä......
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Ghost_Glove sanoi:
Eikö samoilla kohdin ollu viime viikollakin jotkut siiven tyngät...
Pienemmät ja erimalliset tosin...
Missä ne lisäevät oikein on? Jos noita vaaleita meinaatte "piippujen" takana, niin katsokaapas niitä Rellun julkaisukuvia...

Vai onko kyseessä kenties bensaluukku?
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
formulastara sanoi:
Missä ne lisäevät oikein on? Jos noita vaaleita meinaatte "piippujen" takana, niin katsokaapas niitä Rellun julkaisukuvia...

Vai onko kyseessä kenties bensaluukku?
Kuskin kypärästä metri eteenpäin. Siinä on siniset pikkusiivet, joita ainakaan minä en ole aiemmin huomannut.
 

quartal

the rule
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
331
Formulastaralla taitaa olla huono päivä kun on vetänyt jo nyt 2 täysin väärää johtopäätöstä.. hätäisesti. Nuo siniset "evät" nokassa hieman ennen eturenkaita kuljettajasta katsoen ovat uusia.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Harmi että noi Rellun värit on nykyään ku sirkuspelleltä, ei tietty
hidasta jos fyrkkaa lappaa lompakkoon mutta...

Oli se tummansíninen ekoissa testeissä tyylikkäämpi...
 

DaSilva

In Memories
Liittynyt
17.1.2007
Viestit
593
Sijainti
Madonna di Campiglio
Jarvis sanoi:
Katkeruuden siitä että heti kun Kimi siirtyi Ferrarille niin McLarenista tuli sarjan nopein talli (huom.ei siltikään luotettavin) testi testin perään joskus jopa yli sekunnin erolla muihin kun taas Ferrari on nykyään keskikastin talli ja vieläpä epäluotettava.
Asiantuntevaa tekstiä.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Mr Natural sanoi:
Katos, Renault on saanut pari lisäevää runkoonsa:

Entisestään vaan typerämmän näköiseks menee nämä nykykärryt! Härpäke siipiä on joka kulmalla :nope:

Voihan tuo tietty olla loistava ratkaisu?

- On parempi hakea hyvää suorituskykyä luotettavalla autolla kuin yrittää saada nopeasta autosta luotettavaa, Silk sanoi prioriteeteista.

Talvitestien tuloslistojen kärkipaikkaa ovat hallinneet McLarenin Fernando Alonso ja Lewis Hamilton.

- McLaren ja Ferrari ovat molemmat osoittaneet olevansa nopeita. Se ei ole suuri yllätys! Me olemme myös vahva tiimi eikä heidän suorituskykynsä huolestuta meitä, Silk kommentoi kilpakumppaneita.

(MTV3)
Jaa-a, mitähän lie Silkin mielessä liikkuu? Kyllä lähes kaikki tahot ammattilaispiireissä ovat kommentoineet hieman toiseen suuntaan!

Toki tietty balanssi täytyy olla mutta kyllä se yleisesti ottaen niin menee, että nopeasta autosta on helpompi vääntää luotettava, kuin hitaasta ja luotettavasta nopea!

Noh, kaitpa se Silk tietää mistä puhuu!
 
Ylös