Mercedes-tallin toimitusjohtaja Nick Fry väittää F1:ien tarvitsevan Mercedestä jo senkin vuoksi, että merkki on maailman 20 arvokkaimmasta brändistä ja yksi harvoista auton valmistajista sarjassa moottoritoimittaja kolmelle tallille.
http://www.suomif1.com/2012/05/toimitusjohtaja-uhkaa-f1-tarvitsee-mercedesta-enemman-kuin-mercedes-f1ta/
Mercedes tuskin roikkuu sarjassa mukana aivan huvin vuoksi vielä kymmeniä vuosia vaan saksalainen tehokkuusajattelu vaatii varmaankin tilastollisia tuloksia.
Oma veikkaukseni tallin tavoitteista tärkeysjärjestyksessä on seuraava:
1. Voittaa kuljettajien ja valmistajien maailmanmestaruus omana tallinaan mielellään jo ensi vuonna [Tuskin tulee tapahtumaan. :thumbdown ]
2. Saavuttaa edes muutama GP-voitto merkin kohottamiseksi valmistajien tilastossa ylöspäin. [1 voitolla noustaisiin suvereenisti Alfa-Romeon rinnalta ohi sijalle 12, TOP 10:een pääseminen vaatisi 7 voittoa lisää (8, jos haluttaisiin tiputtaa BRM rinnalta pois.) Jokainen voitto tuntuu kuitenkin olevan työsn, tuskan ja tuurin takana sekä valitettavasti aina Nicon varassa, joten tiukkaa tekee ainakin ensi kauden loppuunmennessä. :dunno:]
3. Saada täyteen 100 voittoa moottorivalmistaja vielä V8-kauden aikana (2013 loppuun mennessä). [Tämä on hyvinkin mahdollista, varsinkin, jos Force Indiakin saataisiin vielä mukaan voittokamppailuihin. :thumbup:]
Jos Mersu ei lopeta talliaan vielä tämä kauden jälkeen, on ensi kausi varmastikin ratkaiseva sekä sen suhteen jatkaako merkki omana tallinaan lajissa ja toimittaako se enää moottoreita turboaikakaudella (2014 alkaen).