Hassut autot F1:n historiassa

Ode

Maailmanlupaus
Liittynyt
7.6.2008
Viestit
4178
Sijainti
Oulu
Millään noista autoista ei koskaan ajettu Formula 1 -sarjassa. Alinta lukuunottamatta ovat F2/F3 -autoja.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9354
Tuo March ei ole turboauto. Kaudelta 1987 vissiin tuo kuva, jolloin ajettiin myös turbottomien oma MM-sarja, jossa March oli mukana.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Tuo March ei ole turboauto. Kaudelta 1987 vissiin tuo kuva, jolloin ajettiin myös turbottomien oma MM-sarja, jossa March oli mukana.
Wikipediasta luntaten, ei varsinaisesti MM-sarja vaan "Colin Chapman Trophy" ja sitten turbottomille kuskeille erikseen "Jim Clark Trophy". Ainakin Wikipedian mukaan kaikki osallistuivat myös MM-sarjaan.
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Wikipediasta luntaten, ei varsinaisesti MM-sarja vaan "Colin Chapman Trophy" ja sitten turbottomille kuskeille erikseen "Jim Clark Trophy".
F1-Forumilta luntaten:
Muistaakseni 86-kaudella kaikilla oli turbo, mutta 87 kaudella esim. Tyrrell ajoi vaparilla. Silloin näillä oli jopa oma sarjansa, eli Jim Clark Trophy, jonka voitti Jonathan Palmer. Tallien sarja taisi olla Colin Chapman-Trophy, jossa Tyrrell ruletti. Jos oikein muistan.
:eek:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13809
Edit. vrt. paholaisrousku ja concordehävittäjä tai vaikkapa stealth-hävittäjä...
Varmaan rauskua haettiin sienen sijaan :)

Kyllä se ainakin tuloslistojen mukaan on ollut Footwork vuoden 1995 loppuun. Japanilaiset toki häipyivät (Olikohan Japanin lama vai mikä syynä, en kykene muistamaan) vuoden 1993 jälkeen, mutta nimeä ei noin virallisesti vaihdettu takaisin ennen kuin 1996.
Aika moni lähde kertoo vielä 1996 auton olleen Footwork. Damon Hill silti jo ainakin ajoi Arrowsilla 1997 :dunno:
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Yksi Formuloiden suurimmista takasiivistä:
March 751 Brabham
Ei ristus mikä viritelmä. Onkohan noi takarenkaiden takana olevat laatiko olevinaan pienois venturitunneleita vai mitä? :D

Tai eihän tuohon aikaan ollu vielä venturitunneleita älytty formuloihin laittaa, mutta mikä muu noiden funktio vois olla.

Ei kukaan voi oikeesti suunnitella tollasta autoa :p
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Vaikka ei näissä oikeastaan fykkösistä olekaan kyse, niin tässä vielä kaksipaikkaiset:



Arrows ja Minardihan ovat siis sama auto (ei välttämättä sama yksilö, sillä niitä tehtiin useita).
 
Ylös