Kesätreenipäiväkirja 2006

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Sanokaas ny että pitäskö mun vetää noissa intervalleissa/vauhtileikittelyissä aina noi vedot ihan täysiä vai sitten vähän noileemmin?

Knoukka

Well-known member
Sammypiru sanoi:
Sanokaas ny että pitäskö mun vetää noissa intervalleissa/vauhtileikittelyissä aina noi vedot ihan täysiä vai sitten vähän noileemmin?
Riippuu matkasta. Tollaset vauhtileikittelyt (20-100m) voit vetää täyttä, mutta jotain 200m-2000m matkat sellasella 80-90% maksimisykkeestä. Ja vähän sen mukaan miten alkaa laktaatteja ilmaantua jalkoihin. Itse laskeskelin eilen tulemaan just tollasella sykkeellä eikä pahemmin päässyt hapottamaan.

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
KnowHow sanoi:
Inttervelliä, inttervelliä Teukka!!! :thumbup: Ota mallia musta ja Moesta. Ei muuta kun apinan raivoilla ylämäkeen vaan! Ja tuhat vatsaa päälle!
Eilen vedin 30 minsaa 'vellia'. :thumbup:

Sita siis lisaa. :ahem:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Sammypiru sanoi:
Mä otan noi lähdöt kuin hauki rannasta, mutta sitten rupeen vähän passailemaan. 4 minuuttia ihan täysillä on kyllä mahdollista, mutta siinä on se huono puoli että lopussa vauhti on puolet siitä mitä se oli alussa. :D

Se mikä on 'ihmeellistä' noissa intervalleissa, on se että sen viimeisen vedon jälkeen ja palautuksen, niin toi loppuverryttelyvauhti tuntuu aika keposalta juosta. Menee siis 'pakottamatta'. Noissa vedoissa on nimittäin äijä kuin kokovartalokyrpä jäykkänä ja hirvee buusti päällä. :thumbup:

Herättää varmaan muissa ihmisissä huvia, kun sumopainija vetää hampaat irvessä ja niska kyssässä körmynä eteenpäin. :D

Knoukka

Well-known member
Mä vedän taas noi pidemmät tempot koko ajan kiihtyvällä vauhdilla. Silleen se parantaa vauhtikestävyyttä parhaiten. Tempon lopussa siis kovimmat suhinat. Näillä mennään. :thumbup:

Knoukka

Well-known member
Torstaina selkää ja eilen käsitreenit. Tänään kävin kattoon HCMmää. Näytti hitaalta... ainakin ne loppupään menijät. Mutta kannustaa piti toki. :thumbup:

DFiaA

I told you so
Osa häntäpään juoksijoista näytti hitailta ja vaikeilta kahden tunnin kohdalla. Miten lievät valmistautuneet ja pääsivätköhän maaliin :nope:

Vähän ennen maalia kun katsoin niin kyllä ne about 3.30 juoksevat on sisseja :alppu:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Käytiin Belmiksen kanssa rankalla luontopolkukävelyllä. Sai jokaista askelta varoa ja taiteilla ihan tikkana.

Treeninäkin ihan hyvä. Käppyröitä ei ole Patriotin iloksi.

Huomenna pitkä lenkki. :ahem:

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Huvikseen vertailua: luistelua kuivalla ja maralla asfaltilla...

Maralla ylamaissa havisin, palatessa alamaissa sain kiinni.
Loppuaika lahes sama, tokalla kerralla kylla unohtui suunto paalle... :thumbfh:

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Ai nakojaan korkeuden kalibrointikin unohtui tokalla paivalla.... :thumbfh:

DFiaA

I told you so
Eilen 50+km tänään 60+km pyörällä. Nyt välipäiviä.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
20.8. 'Pitkä' lenkki. Eli hissuttelemalla 14.3 km. Tuntuu toi uusi tossu tosi rullaavalle ja askelkin on 'lennokas' :rolleyes: Ylämäissä kävi sykkeet jopa 148kahdeksassa, mutta palautuminen alamäissä rupee jo olemaan sellaista, ettei paljoa huoleta vaikka pk-syke nouseekin välillä vähän 'yli'. Keli hyvä, sopivasti arskaa, tuulta ja kosteutta noin 'aamutuimaan'. Muutakin väkeä kiitettävästi liikkeellä. Kilpapyöriä, rullasuksia ja -luistimia ja kärsivännäköisiä lenkkeilijöitä oli muitakin kuin allekirjoittanut. :eek: Piti ihan moikata yhtä joka tuli tunnin juoksun jälkeen jo toistamiseen vastaan. Kiersi vissiin samaa lenkkiä kuin minä mutta päinvastaiseen suuntaan.

Viimeksi muokattu:

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Muutaman palautumispäivän ja polvien parantelun jälkeen oli taas aika astua tossuille, mikään järin hyvä fiilis ei ollut lähtemiseen, mutta sitten mentiin ja vaivaiset 5 kilometriä taivallettiin:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
KnowHow sanoi:
Mä vedän taas noi pidemmät tempot koko ajan kiihtyvällä vauhdilla. Silleen se parantaa vauhtikestävyyttä parhaiten. Tempon lopussa siis kovimmat suhinat. Näillä mennään. :thumbup:
Mulla on 'ideana' :idea: että heti ryntään sinne 'happorajoille' ja pyrin pysymään siellä niin hyvin kuin kykenen. Muutenkin oon diisseli, niin viittii sitten enää vedoissa diislata. :eek:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Sammypiru sanoi:
Muutaman palautumispäivän ja polvien parantelun jälkeen oli taas aika astua tossuille, mikään järin hyvä fiilis ei ollut lähtemiseen, mutta sitten mentiin ja vaivaiset 5 kilometriä taivallettiin:
Harvoin ne 'lähtemisfiilikset' mitkään ihmeelliset ole, mutta jälkeenpäin tuntuma on paras, mitä housut jalassa voi saada. :ahem: :D :thumbup:

Knoukka

Well-known member
Pimun kanssa puolikas. Tuskien taival- ja onneksi molemmille! Kummallakin kolme vessareissua. (Ja Teukalle tiedoksi, että meillä voi puhua paskajuttuja. Itseasiassa soon meidän suosituin puheenaihe että millanen oli aamupökäle tai mitä tapahtu lenkin vessareissussa! Ja piereskellä saa ja pitää! :D ) Tankkaus molemmilla pielessä, enerkiat loppu, jalat alussa kuin kumia ja lopussa kuin puuta. Mutta tultiin hyvä pk-juoksu vaikka viimeset 15km piti puskea ihan tosissaan. Nyt on hyvä fiilis niinku aina vaikeen juoksun jälkeen. Ja paranee kun saa ruokaa. :ahem: :thumbup:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
:D Knoukkari ja Knoukkarin suoli.

Itsehän kävin taas vetämässä 4x4 min ja 2x2min. Yhteensä noin 8 kilsaa. 46 minsaa ja risat. Keskisyke 136, max syke 156. Tällä kertaa sain pidettyä sykkeet korkeemmalla kuin viimeksi. Puristin ihan vitun väkisin täysiä loppuun asti. Vauhti oli surkeeta ja parani kun pikkasen rauhoitti puristusta. Tärkeää olikin nyt vaan puristaa. :ahem:

Knoukka

Well-known member
Tänään pitkät lämmittelyt kuntopyörällä ja rivakka olkapäätreeni. Yhteensä meni puolitoista tuntia. Lopuski syvävenyttelin jalat, selän ja vähän olkapäitä. Mulle sopii parhaiten venyttelyrytmi, että juoksun jälkeen palauttavat heti, parin tunnin päästä vähän reippaammat ja seuraavan päivänä lämpimille lihaksille syvävenytykset jos siltä tuntuu. Nyt on irtonainen mutta ei pehmyt olo, mikä tulee helposti jos juoksuiltana tekee kovin syvät venytykset.