Sammypiru
Isä
Sanokaas ny että pitäskö mun vetää noissa intervalleissa/vauhtileikittelyissä aina noi vedot ihan täysiä vai sitten vähän noileemmin?
Riippuu matkasta. Tollaset vauhtileikittelyt (20-100m) voit vetää täyttä, mutta jotain 200m-2000m matkat sellasella 80-90% maksimisykkeestä. Ja vähän sen mukaan miten alkaa laktaatteja ilmaantua jalkoihin. Itse laskeskelin eilen tulemaan just tollasella sykkeellä eikä pahemmin päässyt hapottamaan.Sammypiru sanoi:Sanokaas ny että pitäskö mun vetää noissa intervalleissa/vauhtileikittelyissä aina noi vedot ihan täysiä vai sitten vähän noileemmin?
Eilen vedin 30 minsaa 'vellia'. :thumbup:KnowHow sanoi:Inttervelliä, inttervelliä Teukka!!! :thumbup: Ota mallia musta ja Moesta. Ei muuta kun apinan raivoilla ylämäkeen vaan! Ja tuhat vatsaa päälle!
Mä otan noi lähdöt kuin hauki rannasta, mutta sitten rupeen vähän passailemaan. 4 minuuttia ihan täysillä on kyllä mahdollista, mutta siinä on se huono puoli että lopussa vauhti on puolet siitä mitä se oli alussa.Sammypiru sanoi:Sanokaas ny että pitäskö mun vetää noissa intervalleissa/vauhtileikittelyissä aina noi vedot ihan täysiä vai sitten vähän noileemmin?
Mulla on 'ideana' :idea: että heti ryntään sinne 'happorajoille' ja pyrin pysymään siellä niin hyvin kuin kykenen. Muutenkin oon diisseli, niin viittii sitten enää vedoissa diislata.KnowHow sanoi:Mä vedän taas noi pidemmät tempot koko ajan kiihtyvällä vauhdilla. Silleen se parantaa vauhtikestävyyttä parhaiten. Tempon lopussa siis kovimmat suhinat. Näillä mennään. :thumbup:
Harvoin ne 'lähtemisfiilikset' mitkään ihmeelliset ole, mutta jälkeenpäin tuntuma on paras, mitä housut jalassa voi saada. :ahem: :thumbup:Sammypiru sanoi:Muutaman palautumispäivän ja polvien parantelun jälkeen oli taas aika astua tossuille, mikään järin hyvä fiilis ei ollut lähtemiseen, mutta sitten mentiin ja vaivaiset 5 kilometriä taivallettiin: