Törni
Well-known member
Lucky you. Minä olen ollut ilman röökiä vasta kolme kuukautta.Sam sanoi:Mainitaan, että olen ollut tupakoimatta pitkälti yli kahdeksan vuotta :thumbup:
Lucky you. Minä olen ollut ilman röökiä vasta kolme kuukautta.Sam sanoi:Mainitaan, että olen ollut tupakoimatta pitkälti yli kahdeksan vuotta :thumbup:
Hyvä alku sinullakin :ahem:Törni sanoi:Lucky you. Minä olen ollut ilman röökiä vasta kolme kuukautta.
Pirun huono peruste. Eihän absinttiakaan saanut Suomessa hetki sitten. Tutkijat arvellu et suurimmat riskit absintissa aikoinaan oli alkoholin suuri määrä ja epäpuhdas valmistus.Slowalka sanoi:Jos marihuanan käyttö todella olisi niin riskitöntä, kuin väitetään, olisi se ollut sallittua kautta maailman jo vuosikymmenten ajan.
Ja vielä huonompi kun sama lause käännetään alkoholiin sovieltuvaksi:Asko S. sanoi:Pirun huono peruste. Eihän absinttiakaan saanut Suomessa hetki sitten. Tutkijat arvellu et suurimmat riskit absintissa aikoinaan oli alkoholin suuri määrä ja epäpuhdas valmistus.
Eli huomataan, että tuollaisen väittämän "perustearvo" on tasan nolla.Jos alkoholin käyttö todella olisi niin vaarallista, kuin väitetään, olisi se ollut kiellettyä kautta maailman jo vuosikymmenten ajan.
Onko sulla jotain referenssiä tutkimukseen, jonka mukaan marihuanan laillistaminen kannattaa yhteiskunnalle? Jos sellainen tutkimus löytyy, niin ihmettelen miksi sitä ei tässä keskutelussa (myös tämän palstan ulkopuolella) ole vielä esitetty. Olisihan kyseessä kuitenkin satavarmakeino kasvaattaa kansantalouden tuloja ja kenties asukkaatkin voisivat terveemmin pilven voimalla..Runar ja Kyllikki sanoi:Joo, ja kuten Hollannissa ja osittain USA:ssa on todettu, alkoholin ja kovien huumeiden kustannuksella. Minusta se olisi yksinomaan hyvä asia. Sen lisäksi, että jakelu saataisiin pois rikollisjärjestöiltä.
Kyllä mm. Rand Corporationin tutkimus Yhdysvaltain osalta on todellakin esitetty vuosien varrella varmasti tuhansia kertoja referenssinä tämän forumin ulkopuolella tuohon asiaan. Eikä se tosiaankaan ole lainkaan ainoa vastaava tutkimus.Willer sanoi:Onko sulla jotain referenssiä tutkimukseen, jonka mukaan marihuanan laillistaminen kannattaa yhteiskunnalle? Jos sellainen tutkimus löytyy, niin ihmettelen miksi sitä ei tässä keskutelussa (myös tämän palstan ulkopuolella) ole vielä esitetty. Olisihan kyseessä kuitenkin satavarmakeino kasvaattaa kansantalouden tuloja ja kenties asukkaatkin voisivat terveemmin pilven voimalla..
Ja kyseessähän siis Randin vuoden 1993 tutkimus. Ei se uudempi, 2000-luvulla tehty, joka osoittaa porttiteorian vähintäänkin epäilyttäväksi.Runar ja Kyllikki sanoi:Kyllä mm. Rand Corporationin tutkimus Yhdysvaltain osalta on todellakin esitetty vuosien varrella varmasti tuhansia kertoja referenssinä tämän forumin ulkopuolella tuohon asiaan.
Ei tämä voi olla sinulle uusi asia? Kun mielipiteesi kuitenkin ovat niin jyrkät. Vai täytyykö tämä nyt tulkita niin, että sinulla on jyrkät mielipiteet asiasta jota et oikeasti ole tutkinut ollenkaan?
Porttiteoria on sinällään eri asia kuin se mistä kysyin tutkimusta, eli tutkimusta joka osoittaa marihuanan laillistamisen taloudellisen kannattavuuden ja mahdolliset positiiviset terveysvaikutukset kansakuntaan. En tunne Randin tutkimusta, ehkä voisit valaista sen päätulokset, mutta myös sen kuinka kiistaton ko. tutkimus on? Entä miksi marihuanan myyminen ei sitten ole sallittua kuin hyvin harvoissa paikoissa, jos se on ihan järkevääkin?Runar ja Kyllikki sanoi:Ja kyseessähän siis Randin vuoden 1993 tutkimus. Ei se uudempi, 2000-luvulla tehty, joka osoittaa porttiteorian vähintäänkin epäilyttäväksi.
Missä tuollaisen tutkimuksen olemassaoloa on edes väitetty? Ei ainakaan tässä toikissa. Mistä tuollainen taloudellinen kannattavuus yms. nyt tähän yhtäkkiä pomppasi?Willer sanoi:Porttiteoria on sinällään eri asia kuin se mistä kysyin tutkimusta, eli tutkimusta joka osoittaa marihuanan laillistamisen taloudellisen kannattavuuden ja mahdolliset positiiviset terveysvaikutukset kansakuntaan.
Tässä se kysymys, jota itse aloit kommentoida... Olisin tietysti voinut esittää kysymyksen selkeämmin. Niin eikä kukaan ole väittänyt, että sellaista tutkimusta on, minä vain kyselen, josko joku olisi sellaisesta kuullut..Willer sanoi:Onko sulla jotain referenssiä tutkimukseen, jonka mukaan marihuanan laillistaminen kannattaa yhteiskunnalle? Jos sellainen tutkimus löytyy, niin ihmettelen miksi sitä ei tässä keskutelussa (myös tämän palstan ulkopuolella) ole vielä esitetty. Olisihan kyseessä kuitenkin satavarmakeino kasvaattaa kansantalouden tuloja ja kenties asukkaatkin voisivat terveemmin pilven voimalla..
Päteekö tuo huumeisiin vai myös yhtä lailla alkoholiin? Entä kuinka yleistettäviä tulokset ovat eri kansakunnissa, koska tottumukset ja esim. juomatavatkin poikkeavat hyvin paljon.Runar ja Kyllikki sanoi:Vaan se että marihuanan käyttö vie käyttäjiä mm. kovemmilta huumeilta.
Luepa ihan ite ne tutkimukset. En mä ala sun puolesta googlettaa.Willer sanoi:Päteekö tuo huumeisiin vai myös yhtä lailla alkoholiin? Entä kuinka yleistettäviä tulokset ovat eri kansakunnissa, koska tottumukset ja esim. juomatavatkin poikkeavat hyvin paljon.
Miksi ihmeessä sun täytyis googlettaa, koska olet selvästi asiantuntija tässä keskustelussa, ja sitä tässä tarvitaankin. Toisaalta et osaa vastata selviin kysymyksiin, ja itse esille tuomistasi tutkimuksista osaat kommentoida vain, että luepa itse. Asiantuntija esiintyminen vaatii enemmän.Runar ja Kyllikki sanoi:Luepa ihan ite ne tutkimukset. En mä ala sun puolesta googlettaa. Mut sanoisin näin, että jos joudut kyselemään noita, mielipiteesi asiasta ovat kyllä aika tyhjän päällä.
Willer sanoi:Miksi ihmeessä sun täytyis googlettaa, koska olet selvästi asiantuntija tässä keskustelussa, ja sitä tässä tarvitaankin. Toisaalta et osaa vastata selviin kysymyksiin, ja itse esille tuomistasi tutkimuksista osaat kommentoida vain, että luepa itse. Asiantuntija esiintyminen vaatii enemmän.
Ei tämä ole rakettitiedettä. Asia oli, että kannattaako marihuanan laillistamista vai ei. Mielipiteitä ja näkökulmia asiaan on monia, ja minusta ne kuuluvat tähän keskusteluun - ilman että aletaan arvostelemaan kanssakeskustelijoiden asiantuntemusta (tää kuitenkin on vaan f1-foorumi..).Runar ja Kyllikki sanoi:Mutta mielestäni kannan muodostumisessa on oleellista se, että selvittää edes mistä asiassa on kyse ennenkuin alkaa kovin vahvoja kannanottoja esittää.
Kiitoksia. Kyllä tässä voimaa tarvitaankin. Vielä kun pääsisi nuuskasta eroon niin.... :frown:Sam sanoi:Hyvä alku sinullakin :ahem:
Peukkuja jatkon puolesta :thumbup:
Willer sanoi:Ei tämä ole rakettitiedettä. Asia oli, että kannattaako marihuanan laillistamista vai ei. Mielipiteitä ja näkökulmia asiaan on monia, ja minusta ne kuuluvat tähän keskusteluun - ilman että aletaan arvostelemaan kanssakeskustelijoiden asiantuntemusta (tää kuitenkin on vaan f1-foorumi..).
Eikö viinanjuontia voitaisi kriminalisoida samaan syssyyn?J.Heldenview sanoi:No ei todellakaan pössyttelyä lailliseksi. Sen sijaan kaikenlainen tupakan ja sätkän polttaminen voitaisiin määrätä rangaistavaksi.