CCMK, jotenkin mun oli taas vaikee löytää sitä punaistalankaa sun kirjotuksesta. Vika voi olla meikäläisessäkin kyllä, mutta sanoimpa tämän nyt ääneen kuitenkin.
Eri seosten käyttö voi toimia vain, jos aika-ajot saa vetää eri seoksella kuin kisan. Eli siis yksi aika-ajoseos kaikille tai sitten tarjolla olevista pehmeä/kova seoksista saisi valita erikseen aika-ajoon ja kisaan seokset.
Tosin joka tapauksessa myös polttoainekuormalla ja välitankkauksien poissaololla on vaikutuksensa. Aiemmin kun seoksen sai valita itse oli myös välitankkaukset käytössä. Tai näin veikkaan. Sillon en niin tarkkaan seurannut tätä asiaa. Eli jos olen väärässä, korjatkaa äkkiä.
Eni vei, pointti on, että esim. agresiivisella seosvalinnalla hyötyy enemmän jos bensakuormankin saa sovittaa siihen samaan. Sen sijaan kun ilman välitankkauksia tilanne olisi äkkiä se, että kisa ajettaisiin kovilla pyörillä niiden paremman keston takia, kun kukaan ei saa pienemmästä bensakuormasta hyötyä kuitenkaan... Tai sitten jos pehmeä pyörä olisi parempi, niin kaikki ajaisi pehmeillä kisan. End of story.
Jokunen aika sitten taisi välähtää idea, että seokset pitäisi päättää etukäteen kutakin kisaa varten. Tämä toki toisi varmaan vähän vaihtelua tiimien välillä, mutta olisi mun mielestä huono ja liikaa arpapeliä sisältävä ratkaisu. Huonolla päätöksellä hyväkin tiimi voisi olla pois pelistä jo ennen viikonlopun alkua...