Surkuhupaiset formula1 kuskit ja tallit

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3897
Toi kemppi yhtiö on suomalainen? ja ei näy kuvassa, koska on siiven "tukirakenteissa" tai jotain, kuitenkin todella heikosti näkyvissä 08 F Indiassa...
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Toi kemppi yhtiö on suomalainen? ja ei näy kuvassa, koska on siiven "tukirakenteissa" tai jotain, kuitenkin todella heikosti näkyvissä 08 F Indiassa...
Kemppi on hitsausalan yritys Lahdessa se perustettiin 1949, heillä on myös tytäryhtiöitä 13 maassa ja jälleenmyyjiä yli 70 maassa.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Menee nyt aiheen vierestä, mutta suomalaissponsoreista puheen ollen tässä oli mielestäni pieni ristiriita:

Lotuksellahan oli öljysponsorina BP, Häkkisellä taas omasta takaa Neste. :cool:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13788
Menee nyt aiheen vierestä, mutta suomalaissponsoreista puheen ollen tässä oli mielestäni pieni ristiriita:

Lotuksellahan oli öljysponsorina BP, Häkkisellä taas omasta takaa Neste. :cool:
Oli mullakin mukulana Volvo-pikkuauto jonka konepellissä luki Audi.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Palataanpa alkup. aiheeseen:
eräs epätoivoisimpia oli 50-luvulla Itä-Saksan "bemari" EMW (Eisenacher Motorenwerk); merkkihän muodostui BMW:n itäpuolelle jääneistä tehtaista.
Osallistui ainoastaan Saksan GP:hin 1953.
Autoa ajoi saksalainen Edgar Barth, joka joutui keskeyttämään kilpailussa.
:D
Autolle sopisi varmaankin nimeksi ruostenuoli. :p
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13788
Palataanpa alkup. aiheeseen:
eräs epätoivoisimpia oli 50-luvulla Itä-Saksan "bemari" EMW (Eisenacher Motorenwerk); merkkihän muodostui BMW:n itäpuolelle jääneistä tehtaista.
Osallistui ainoastaan Saksan GP:hin 1953.
Autoa ajoi saksalainen Edgar Barth, joka joutui keskeyttämään kilpailussa.
:D
Autolle sopisi varmaankin nimeksi ruostenuoli. :p
Pahoittelut "pätemisestä" mutta tässä on omista kuvavarastoistani kuva nimenomaan Barthista EMW:ssään (Saksa 1953):
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
On toi ollut kyllä hullua puuhaa toi alkupäivien F1, varsinkin sellaisilla radoilla kuten Nürburgring, Spa, Pescara ja muut maantieradat...

Ja taas siihen alkuperäiseen aiheeseen:
Iso floppi on tainnut olla ainakin Alfa Romeon paluu Formuloihin 70-80 lukujen taitteessa. Varsinkin kun katsoo tätä tilastoa, niin turhan paljon on violotteja Ret merkkejä... :nope: Ensimmäisillä kahdella kaudella talli voitti kuljettajien mestaruudet, mutta paluun jälkeen onnistui saamaan vain 50 pistettä, ja keskeytti huimat 121 kertaa!
 
Viimeksi muokattu:

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Pahoittelut "pätemisestä" mutta tässä on omista kuvavarastoistani kuva nimenomaan Barthista EMW:ssään (Saksa 1953):
Ihan hyvä, että joku toi esiin oikean kuvan "Emarista" :D , tuo minun julkaisemani kun oli kaivettu ihan googlen kuvahaulla varmistumatta oikeellisuudesta. Nostetaanpa esille myös traktoritehtailija Harry Fergusonin 4-vetoinen (kuten traktorimiehen formula-auton olettaakin olevan!) F1-tekele P99 vuodelta 1961:

Osallistui ainoastaan Britannian GP:hin 1961. Tulokseksi kilpailusta jäi hylkäys. :(
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13788
Sekin (Ferguson) oli Jack Fairmanilla sininen valkoisella raidalla keulassa :)
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Eräällä f1-tallilla on ollut jo melko surkuhupaisa nimikin: LDS (ei sentää LSD :D )
LDS oli eteläafrikkalainen Formula 1 -talli, jonka perustajana toimi Doug Serrurier. LDS osallistui viiteen Etelä-Afrikan Grand Prix'hin vuosina 1962–1963, 1965 ja 1967–1968
saavutukset: 1 paalupaikka
:cool:
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Paljonkohan noinkin näkyvästä paikasta on saanut maksaa? Halvempi paikka olisi kaiketi mennyt kirjaimellisesti penkin alle.
Täytyy muistaa, että aina ei makseta sopimuksessa pelkästä auton mainostilasta vaan kokonaisuudeseta: kuinka paljon voivat hyödyntää omassa mainonnassa Force Indiaa, voivatko käyttää VIP-vieraana kisoissa jne... Yllättävän vähän olen kyllä huomannut Kempin F1-aiheisia mainoksia vai onko jollain heittää linkkiä?
 
Ylös