Noniin nyt tuli sitten vähän vahvistusta siihen epäilykseeni, että kuntoni olis talven aikana ihan oikeasti kohentunut.
6.5.
Pyöräilyä Pitäjänmäeltä Hyvinkään sahanmäkeen ~55km. Aikaa kului noin 2h 30 min. Pidin suht mukavaa vauhtia, mutten kuitenkaan mitään älytöntä. Vastatuuli oli kevyt, mutta tuntuva. Lisäksi menomatka on ylämäkien suhteen raskaampi kuin paluumatka. Olin aika väsynyt tuon lenkin jälkeen ja tuntui, että tänään vois olla tosi vaikeaa lähteä yrittämään kunnon spurttia takaisin.
7.5.
Toisin kuitenkin kävi. Aamupäivällä olo tuntui mahtavalta eikä edellisen päivän pikku lenkki tuntunut missään. Lähdinkin siis tykittämään heti raskaimmilla rattailla kun pääsin vanhalle kolmostielle. Aikaa matkaan kului 1h 52 min, eli noin 10 minuuttia vähemmän kuin viime vuonna parhaimmillaan. Ja silti tuntuu, että olis ollut varaa painella kovempaakin. Ja nyt olo on se että vois lähteä saman tien takaisin. Ja taidan ehkä tehdäkin jonkunlaisen kevyemmän lenkin heti kisan jälkeen. :ahem:
Sitten vähän kokemuksia lukkopolkimista. Olen huomannut, että nyt tuntuisi rasitus jakaantuvan myös enemmän pohkeisiin kuin aiemmin. Aiemminhan tuntui eniten reisissä. Kysyisinkin teiltä, joilla on kokemuksia lukkopolkimista (Moe), että onko tämä ihan normaalia, vai pitäisikö minun tarkkailla polkutekniikkaa? Musta kyllä tuntuu että en vielä osaa hyödyntää lukkoja parhaalla mahdollisella tavalla, mutta kaipa sen oppii pikkuhiljaa.
By the way, tänään meinasin eka kerran kaatua lukkojen takia, koska liikennevaloissa
unohdin, että mulla on jalat kiinni polkimissa.