sooda
Alan Parsa
Ihmetyttää todella SKALn (Suomen kuorma-autoliiton) vastustus rajoittimen säätämistä 80 tuntikilometriin. Perustellaan että saadaan liukkaalla kovempi vauhti ylämäkeä varten. Siis liukkaalla pitää ajaa 10km/h ylinopeutta kenties 20 kilometrin päässä olevaa ylämäkea varten.
Rekan kuljettajan olisi pitänyt antaa perävaunun mennä ojaan eikä vetää sitä väkisin takaisin tielle. Sen tietää jokainen että jos perävaunu on ojassa 45 asteen kulmassa ja sen vetää 80 km/h vauhdissa (500 hevosvoiman voimalla) takaisin tielle niin ei se asetu kiltisti veturin taakse vaan takuulla menee vastaantulevien kaistalle.
Ihmetyttää myös linja-auton kuljettajan osasyyllistäminen muka jonkinlaisella havaintovirheellä. Jos ajovalojen kantaman päässä vastaan tulee rekka ja toista kaistaa perävaunu niin ei siinä paljon havainnoilla ole tekemistä.
Rekan kuljettajan olisi pitänyt antaa perävaunun mennä ojaan eikä vetää sitä väkisin takaisin tielle. Sen tietää jokainen että jos perävaunu on ojassa 45 asteen kulmassa ja sen vetää 80 km/h vauhdissa (500 hevosvoiman voimalla) takaisin tielle niin ei se asetu kiltisti veturin taakse vaan takuulla menee vastaantulevien kaistalle.
Ihmetyttää myös linja-auton kuljettajan osasyyllistäminen muka jonkinlaisella havaintovirheellä. Jos ajovalojen kantaman päässä vastaan tulee rekka ja toista kaistaa perävaunu niin ei siinä paljon havainnoilla ole tekemistä.