Kilpailu ruhtinaskunnan kaduilla tänään oli suorastaan kutkuttavan hieno ja jännittävä. Australian nopein mies otti ansaitusti toisen perättäisen voittonsa ja voitoista hienoimman eli Monacon voiton.:thumbup: Vettel otti hienon startin, mutta ei voinut tänään mitään Webberille. Kubica teki hienoa työtä myös vaikka voiton avaimet menivät jo ensimmäiseen mutkaan. Kisassa Monacon tyyliin olevia turva-auton tilanteita nähtiin neljästi ja yksi niistä eli kaivon kannen irtoaminen oli kyllä päivän paras. Tuli kyllä hieman NASCAR-meininki siitä tilanteesta.
El Banco Hombre eli Alonso tarjosi katsojilleen viihdettä koko rahan edestä ohittamalla näitä reilusti itseään hitaampia autoja ja lopulta jokseenkin melkein lopussa olevilla renkailla möhli paikkansa ellei muuta tapahdu.
Siitä lisää pian... Rosbergilla ei taktiikka toiminut ja sitäkin ihmettelen ja miehenä itsenään olisi kyllä ärräpäitä lentänyt sillä renkaat toimivat ja olisi voinut ajaa vielä ainakin 4-6 kierrosta ennen varikolle tuloa sillä jo pehmeät renkaat toimivat nykyään sen verta hyvin, että yksi pysähdys riittää. Aikoinaan tietysti D-seoksilla joutui käymään kaksikin kertaa sillä renkaat olivat yleensä aina loppu kisan lopussa. C-renkailla vain yksi pysähdys korkeintaan oli mahdollista ja jos ajoi B-seoksilla tai A-renkailla niin ei tarvinnut miettiä varikolle menoa lainkaan. Näin ainakin Monacossa 93 jossa Senna ja Brundle teki stoppeja ja muutama muu myös ja Prost kärsi 10 sekunnin rangaistuksen.
Kovilla renkailla oltiin vanhojen B tai A-renkaiden tasolla sillä vasta aivan lopussa Alonson vauhti alkoi hidastua selvästi. Vanhoissa 100 kierroksen Monacon kisoissa kovillakin renkailla olisi jouduttu kertaalleen varikolla käymään. Pienten tiimien kisa oli aika karmeaa seurattavaa. Virgineillä ongelmia ja Lotuksen pora jumittui taas kerran väärässä paikassa. Luulisi poria varastossa olevan enemmänkin:thumbdown. Hispanialla yllättäen oli myös erittäin hyvää ajoa vaikka kummatkin kuskit olivat liikkuvia shikaaneja niin hyvin ajoivat kuitenkin kisansa. Senna tosin kärsi teknisistä vioista lähes koko kilpailun ajan ja Chandhok oli lähellä päätyä Päättömäksi Ritariksi kun muuan Viinitilallinen ajoi päin ja osui pahasti. Onneksi ei käynyt kuinkaan.
Trullilla oli ongelmia varmaan sekä autossa, että henkisellä puolella... kyllä se varmasti syö miestä kun joutuu Toyotalta jämätalliin, mutta pitää sitä asennetta löytyä jos meinaa jatkaa uraansa hyvinkin... kierrosajat hitaampia kuin Mansellin autolla 92 aika-ajossa niin ei oikein hyvältä näytä.:frown: Petrovilla renkaat puhkeili ja lopuksi keskeytys ilmeisesti jarrujen takia. Keken sanoin Monacossa jos autosta hajoaa jarrut on parempi ajaa se pilttuuseen saman tien. Heikillä oli taas hieno kisa, mutta tekniikka petti taas. Hamilton ajoi hienoa kisaa varjoissa ja samoina sankareina toimivat Force Indiat ja Toro Rossot. Schumilla oli erittäin hieno kisa ja päästäänkin pian asiaan. Massalla oli myös onnistunut viikonloppu ja Buttonilla pettymys sillä haastetta olisi riittänyt. Ei kuitenkaan tänään.
Päivän puheenaihe eli tämä sääntötulkinta tästä ohituksesta on herättänyt näemmä melkoisen keskustelun. Viimeisellä kierroksella ja viimeisessä mutkassa ellei ole tuomittu kisaa lopetettavaksi turva-auton takana niin luulisi kyllä saavan ohittaa ja kun muutamassa muussakin kisassa tuo ns. Viimeisen mutkan säännöstä on ollut viitteitä niin kyllähän tuossa olisi Schumille pisteiden paikka ja kun sitä on tulkittu miten on ja perseilystä syytetään paikallista valomiestä niin ajajille se jos ei tarkoitettu virhettä ei merkitse mitään. Värin ollessa edes yhdessäkin paikassa vihreä niinkuin näkyy merkitsee vain että Let`s Go Racing!
Damonin ollessa tuomaristossa niin jotenkin tuntuu että tässä on taas pientä katkeruutta ilmassa... mies ei itse tainut Monacossa voittaa urallaan.
No ei voittanut Manselkaan vaikka lähellä oli. Tämä taisi olla kaikkein aikojen toiseksi lähin Monacon maaliintulo ainakin näin lähimuistista vedettynä. Kaikkien aikojen Monacossa ainakin maalitaistelun perusteella oli kauden 1992 kisassa kun Mansell ja Senna ottivat tuolloin radalla yhteen ja harmittavasti jäi Nigelilta ottamatta tuo Monacon voitto Sennan jatkaessa voittoputkeaan. Kisasta näin loppuun sanottakoon sen verran että voisi tulevaisuudessa FIA:ssa tehdä edes hieman selkeämmin nuo säännöt eikä suhmuroida siellä niinkuin jonkun rahamies-poliitikon syntymäpäiväjuhlissa rahojen kanssa...
Tietysti ainahan se Santanderin miehen tai Hamiltonin pitää päästä tuomariston per**een nuolemisella huipulle saaketti!:jaska: